ANPC: Consumatorii romani au facut plati de 1,8 miliarde euro pentru cumparaturile online

Data publicarii: 14-03-2017 | Economie

Consumatorii romani au facut plati de 1,8 miliarde euro, anul trecut, pentru cumparaturile facute prin internet, afirma Bogdan Pandelica presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), pe pagina de Facebook a institutiei.

"Anul trecut, consumatorii români au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro (aproximativ 5 milioane de euro în fiecare zi) pentru cumpărături prin Internet, cu aproape 30% mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro. Doar de Black Friday (noiembrie 2016) românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015", a scris Pandelică pe rețeaua de socializare.

Potrivit acestuia, o creștere considerabilă a cunoscut și intrarea pe piață a dispozitivelor mobile de tip smartphone, de la 50% în 2015, la 70% în 2016.

"Drept urmare, magazinele online din România au înregistrat creșteri semnificative ale traficului generat de dispozitivele mobile: peste 50% din vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului. Achizițiile făcute de pe telefoane mobile au ajuns la 35-40% din totalul cumpărăturilor online. Explozia comerțului online și evoluția pieței presupun procese de adaptare continuă a legislației, precum și îmbunătățirea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor. Pe lângă procesele constante de îmbunătățire, ANPC acordă o atenție deosebită și categoriilor de consumatori vulnerabili în mediul digital: copii, tineri sau vârstnici", a mai arătat președintele ANPC.

De asemenea, acesta susține că protejarea drepturilor consumatorilor în era digitală reprezintă o provocare.

"Mai mult, Agenda Consumatorului European a așezat consumatorii în centrul preocupărilor pieței unice. În concordanță cu această Agendă, ANPC și-a stabilit o serie de obiective majore: să ne asigurăm ca există pe piață produse și servicii sigure; dezvoltarea cunoștințelor consumatorilor; intensificarea aplicării legii, asigurarea posibilității de obținere de reparații și adaptarea drepturilor consumatorilor și a politicilor în domeniu la schimbările apărute în societate și în economie. Acestea sunt teme pe agenda noastră publică, iar activitatea noastră face ca ANPC să fie parte din viața cotidiană a consumatorilor", a conchis Pandelică.

ANPC informează că 15 martie reprezintă Ziua Mondială a Consumatorilor.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: