Publicitatea online, de 20 de ori mai eficienta pe site-urile internationale
Data publicarii: 19-12-20065%, rata de click
Primii clienti: Vodafone, Alka si Pepsi. Mediile Yahoo! (Homepage, Messenger, mail si All) au cateva milioane de vizitatori unici lunar. Dintre acestea, Yahoo! Messenger are 600.000 de utilizatori doar in Romania. In acest context, cu doar 66 de euro o firma isi asigura 1.000 de afisari ale bannerului sau in cele patru medii. Pentru inca 73 de euro, firma isi cumpara cate 1.000 de afisari pe fiecare dintre cele patru medii ale MSN, precum si pe faimosul site YouTube.
Pe Yahoo!, 5% din totalul celor care vizualizeaza un banner publicitar intra pe site-ul la care se face referire. Pentru comparatie, pe site-urile romanesti asemanatoare, procentajul este de doar 0,3%. Asta inseamna ca, pe Yahoo!, 5 din 100 de utilizatori care vad un banner dau click pe el, pe cand in Romania doar 3 din 1.000 fac acest lucru. Eficienta Yahoo! Este de aproape 20 de ori mai mare, in acest context.
De ce ? Este vorba de "targetarea" foarte exacta a publicului. Astfel, pe Yahoo! Se poate determina foarte clar cine vede un banner, atunci cand acestea apar in Yahoo!Mail sau pe Yahoo! Messenger. In acest context, site-ul are o baza de data a utilizatorilor, care include tara de origine, precum si varsta acestora. Cum? Fiecare utilizator al acestui mediu trebuie sa ofere aceste informatii atunci cand isi crreaza un cont acolo. Compania foloseste aceste lucruri pentru a vinde publicitate. Astfel, o companie poate alege ca banner-ul sau sa fie vazut doar de tinerii somalezi sub 20 de ani, de exemplu.
"Dolarul cheltuit pe Yahoo este de 20 de ori mai eficient decat cel cheltuit in Romania", concluzioneaza Mihai Fanache, proprietarul agentiei de publicitate online Nine Spices, singura din Romania care a incheiat pana acum contracte cu mediile externe, conform informatiilor disponibile.
Pana in acest moment, doar trei firme romanesti au ales publicitatea pe site-uri de acest tip: Alka,Pepsi si Vodafone. "Inca nu putem vorbi de un impact vizibil, mai ales in cadrul Vodafone si Pepsi. Acestia au ales sa faca acest pas mai degraba pentru vizibilitatea brandului", spune Fanache. Lucrurile stau altfel cand este vorba despre Alka. Acestia au ales sa promoveze un produs nou lansat pe piata, asa ca rezultatele sunt mai vizibile aici, este de parere reprezentantul Nine Spices. "Dar nu se poate vorbi, deocamdata, de cresterea vanzarilor la produs", considera acesta.
Reprezentantii Alka, multumiti de rezultate.
"Beneficiile sunt evidente, la numai trei saptamani de la lansarea campaniei, datele arata ca mai mult de 95% din cei 25.000 de utilizatori au accesat site-ul dedicat produsului Prajitura Casei direct prin Yahoo", spune Raluca Munteanu, coordonator de program la DC Communication, compania care realizeaza comunicarea pentru Alka. Potrivit acesteia, compania a abordat spatiul Yahoo datorita caracteristicilor utilizatorilor sai si a mizat pe efectul de surpriza pe care folosirea unor bannere in limba romana o poate produce acestora, intr-un spatiu dominat de limba engleza.
Campania companiei se desfasoara in perioada 20-31 decembrie, cand au fost contractate un anumit numar de afisari zilnice.
Vodafone, pe de alta parte, a incheiat un parteneriat la nivel mondial cu Yahoo. Astfel, campania din Romania precede un program mai sofisticat stabilit pentru Marea Britanie. "Yahoo! va deveni partener exclusiv al Vodafone in ceea ce priveste publicitatea pe telefonul mobil in Marea Britanie. Yahoo va folosi tehnologii de ultima ora pentru a furniza o varietate de formate de publicitate pe telefonul mobil in cadrul serviciilor cu un continut deosebit de bogat si variat, oferite de Vodafone", spun reprezentantii Vodafone din Romania. Cele doua companii vor incepe implementarea acestei initiative in Marea Britanie, in prima jumatate a anului 2007.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall