ANPC: Furnizorii de energie nu sunt preocupati de satisfactia consumatorilor, insa trebuie sa-si schimbe aceasta atitudine

Data publicarii: 26-04-2017 | Economie

Furnizorii de energie trebuie sa-si schimbe atitudinea fata de clientii lor, in conditiile in care, in prezent, companiile energetice nu au o politica adecvata de orientare spre consumator, a declarat, marti, Mihai Meiu, director in cadrul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), la conferinta PRIA Energy.

"Se vorbește de strategii energetice, de securitate energetică, dar ce dorește consumatorul? Consumatorul dorește să aibă în primul rând un serviciu de furnizare de energie, fără întreruperi sau cu întreruperi foarte puține, la un preț rezonabil și acum, în ultima parte, și cât mai nepoluantă. Consumatorul dorește să nu aibă clauze abuzive, iar drepturile și obligațiile să fie prevăzute în mod clar pentru ambele părți", a precizat el.

Oficialul ANPC a arătat că, în ultima vreme, companiile se declară ca fiind "consumer friendly", însă, în realitate, nu sunt preocupate de consumatori.

"Ceea ce observăm noi în ultima vreme este această necesitate ca operatorii economici în general și în cazul de față furnizorii de energie să aibă o atitudine de politică foarte favorabilă consumatorului. Ce înseamnă asta? Consumatorii să aibă și un loc unde să poată discuta cu operatorii, să obțină informații, să poată să depună o reclamație, să i se răspundă la reclamație și să nu vorbească doar cu un robot", a adăugat Meiu.

El a susținut că are exemple clare de companii care au demonstrat că nu sunt preocupate de gradul de satisfacție a consumatorilor.

"Noi am avut anul trecut o discuție cu o companie de furnizare și ceea ce am constatat este că parcă atitudinea asta așa numită "consumer friendly policy" se vedea mai puțin. Compania recunoștea că o parte din rețea are un grad ridicat de uzură, că modernizarea în scurt timp este imposibilă și cel puțin în perioada următoare nu vor putea fi evitate scăderea tensiunii energiei electrice, întreruperea alimentării, imposibilitatea efectuării de investiții pentru dezvoltarea sistemului. Deci recunoștea în mod deschis aceste probleme. În schimb, solicita sprijinul nostru pentru ce credeți, pentru dreptul furnizorului de a acționa în judecată debitorii, pentru dreptul companiilor de a transmite consumatorilor notificări de plată și pentru dreptul companiilor de punere în întârziere în vederea recuperării creanțelor chiar și în afara termenului de prescripție", a arătat Meiu.

Potrivit acestuia, au existat cazuri când reprezentanții Autorității de Reglementare în Energiei s-au opus propunerilor ANPC în favoarea consumatorilor.

"Au fost discuții la care am fost invitați de colegii care se ocupă cu reglementarea, noi nu avem atribuții pe această zonă iar din păcate nu putem interveni foarte mult, doar în aspecte privind clauze abuzive în contracte, practici comerciale incorecte, dar mai mult nu putem. Am susținut de exemplu ca pentru furnizorul de ultimă instanță să existe obligația tuturor pentru serviciul universal. Se pare că autoritatea de reglementare în domeniu nu prea a îmbrățișat această idee, deși noi am susținut acest lucru puternic, am spus că orice consumator, în clipa când va face o alegere s-ar putea să fie atras de un preț mai favorabil al unui furnizor dar care nu îndeplinește însă aceste condiții și atunci el nu-și dă seama de pericolul la care se expune", a susținut Meiu.

El a mai spus că furnizorii de energie trebuie să-și schimbe atitudinea față de consumatori.

"Acești operatori economici vor trebui să-și schimbe atitudinea față de consumator, vor trebui să încerce această abordare pro-consumatoristă, pentru că, în final, este important ca acest consumator să fie de partea lui și să fie mulțumit, iar furnizorul să poată să câștige alți consumatori", a subliniat directorul ANPC.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: