Cretu: Romania este singurul stat membru care mai trimite proiecte cu mii de pagini semnate
Data publicarii: 09-05-2017 | EconomieRomania este singurul stat membru care mai trimite proiecte cu mii de pagini semnate, cu toate ca Bruxelles-ul incurajeaza proiectele in format electronic, a declarat, luni, comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu, la conferinta de lansare a celei de-a doua editii a campaniei 'Succesul e... Molipsitor!'.
"Noi, în general, nu schimbăm regulile pe parcurs (Comisia Europeană — n. r.). În general, statul național adaugă foarte multă birocrație. Inclusiv domnul prim ministru (Sorin Grindeanu — n. r.) spunea la prima noastră întâlnire că, în perioada în care a fost președintele Consiliului Județean Timiș, primele patru zile le-a pierdut semnând și parafând mii de pagini, spunându-i-se că aceasta este cerința de la Bruxelles. Nu este o cerință de la Bruxelles, dimpotrivă. România este singurul stat membru care mai trimite proiecte cu mii de pagini semnate. Sunt proiecte de 6.000 de pagini și cerința autorităților naționale este de a le semna și parafa. Noi, din contră, încercăm să simplificăm procedurile. Din punctul nostru de vedere, noi încurajăm ceea ce numim e-Cohesion, adică trimiterea proiectelor în format electronic, încurajăm costul simplificat. Deja știm în principiu, care este valoarea unui proiect, deci, din acest punct de vedere, ceea ce facem noi la Bruxelles a fost tocmai din dorința de a încuraja statele membre", a spus Crețu.
Comisarul european pentru politică regională s-a declarat dezamăgită de faptul că tinerii renunță să acceseze fondurile europene motivând că procedurile sunt mult prea complicate.
'Sunt foarte dezamăgită când văd oameni tineri care renunță să acceseze fondurile noastre tocmai pentru că sunt de părere că procedurile sunt mult prea complicate, mult prea birocratice. Vreau să vă asigur că, în cele mai multe dintre cazuri, ele nu vin de la Bruxelles. Înțeleg că banul european trebuie controlat foarte bine, avem toleranță zero față de fraudă. Pe de altă parte, nu cred că trebuie pornit de la bun început cu totală neîncredere sau totală suspiciune de fraudă în fața beneficiarilor. Analizele noastre arată că avem în această Politică de Coeziune un procent de 4% erori, iar din acestea 0,5% înseamnă fraudă. În rest, aceste erori nu au consecințe financiare din necunoașterea în totalitate a regulamentelor, sunt erori umane nu neapărat din dorința de a frauda. Eu vă asigur că banul european este cel mai bine controlat, sistemul național românesc este un sistem de primul nivel de control, pe care ne putem baza cel mai mult din Uniunea Europeană, după care avem al doilea nivel de control de la Comisia Europeană și al treilea OLAF', a subliniat Corina Crețu.
Reprezentanța Comisiei Europene în România și Structural Consulting Group au lansat, luni, într-o conferință de presă, cea de-a doua ediție a campaniei 'Succesul e... Molipsitor!', un proces interactiv de descoperire și împărtășire a bunelor practici și a impactului generat de proiectele finanțate din fondurile europene.
'Suntem onorați că lansăm această campanie alături de doamna comisar (pentru politică regională, Corina Crețu — n. r.). Există un mare interes la nivelul României și oamenii vor să cunoască informații despre fondurile structurale. Există sute, mii, poate chiar zeci de mii de povești emoționante la nivel național. Dacă ne-am gândi câte astfel de povești sunt finanțate din fonduri structurale, am avea o constelație a succesului. Avem antreprenori invitați în Silicon Valley și ale căror afaceri au fost finanțate prin fonduri europene', a subliniat, la eveniment, Dragoș Jaliu, reprezentantul Structural Consulting Group.
Campania este parte a Caravanei Fondurilor Structurale și va cuprinde opt conferințe regionale de descoperire a succesului, Gala Fondurilor Structurale — ediția a II-a (pe data de 15 decembrie 2017) și 'Let's Talk Impact' — materiale de prezentare, într-un format 'user-friendly', a impactului utilizării fondurilor europene în perioada 2007 — 2013 la nivelul României.
Campania este realizată în parteneriat cu BCR și Banca Transilvania, alături de Egghead Advertising și Asociația Centru pentru o Societate Durabilă.
Pe parcursul acestui an, în perioada 23 mai — 2/3 noiembrie, vor fi organizate, în cele opt regiuni ale țării, conferințe dedicate prezentării de bune practici pentru beneficiarii de la nivel local.
La prima ediție a campaniei, derulată în anul 2014, au fost promovate în cadrul conferințelor regionale 96 de proiecte, iar 101 au fost înscrise la Gala Fondurilor Structurale.
Pe durata anului trecut, au fost înregistrați 682 de participanți la conferințele regionale, în timp ce 24.000 de persoane au vizionat online gala de premiere, eveniment în cadrul căruia au fost acordate 37 de premii, dintre care 30 de Reprezentanța Comisiei Europene și Structural Consulting Group, iar șapte de ''Prietenii succesului''.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut