General Motors incurajeaza producatorii de pneuri sa utilizeze cauciucul natural din surse sustenabile
Data publicarii: 16-05-2017 | EconomieGeneral Motors (GM) a anuntat luni ca incurajeaza producatorii de pneuri pentru masini si camioane sa utilizeze cauciucul natural din surse sustenabile pentru a reduce contributiile la defrisarile din Asia de Sud-Est si din America Latina, informeaza marti AFP.
În conformitate cu noua politică, gigantul din Detroit (nordul Statelor Unite) intenționează să impună furnizorilor principiul ''zero defrișare'' pentru promovarea unei culturi a exploatării responsabile a cauciucului și respectarea zonelor de conservare din regiunile majore de producție precum Indonezia, Thailanda și Brazilia, a asigurat Steve Kiefer. Responsabilul cu achizițiile a făcut aceste declarații, în cadrul unei conferințe de presă, la care au participat responsabili din cadrul companiilor Bridgestone, Continental, Goodyear și Michelin, care furnizează peste 80% dintre pneurile utilizate de GM.
Noua politică va ajuta la garantarea forței de muncă și a drepturilor omului în cazul a șase milioane de mici fermieri care recoltează cauciuc și a 30 de milioane de lucrători de pe plantații.
''Dorim să încurajăm opțiunile mai prietenoase cu mediul, mai sigure și la prețuri mai accesibile pentru clienții noștri (și) care aduc valoare atât afacerii noastre cât și comunităților în care lucrăm'', a adăugat Steve Kiefer. ''În plus, ar ajuta la asigurarea stocului de cauciuc natural necesar, în contextul creșterii cererii'', a mai spus el.
GM estimează că achiziționarea de pneuri produse din cauciuc natural provenind de la micii producători și de la marile plantații, care promovează practicile responsabile, ar permite conservarea și chiar refacerea pădurilor de care este atâta nevoie pentru a răspunde provocărilor generate de schimbările climatice. În plus, specii amenințate cu dispariția ar fi astfel protejate, a mai subliniat constructorul de autovehicule.
''Suntem pe cale să facem ceea ce trebuie făcut'', s-a justificat Steve Kiefer care nu a oferit informații cu privire la impactul implementării acestei politici asupra rezultatelor financiare ale GM. De asemenea, el a dat asigurări că punerea în practică a acestor practici etice nu este incompatibilă cu obținerea de profituri considerabile, mai arată sursa citată.
În prezent, cauciucul natural reprezintă aproximativ 15-30% din materialele utilizate în producția de anvelope pentru autoturisme și camioane, potrivit lui Mark Purtilar, un oficial din cadrul companiei Goodyear.
În 2015, grupul World Wide Fund for Nature (WWF) a încheiat un parteneriat cu Michelin pentru a dezvolta o filieră la nivel internațional a cauciucului natural din surse sustenabile.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut