Comisarul pentru Concurenta, la Bucuresti: Facebook a cooperat, altfel amenda de 110 milioane de euro ar fi fost si mai mare
Data publicarii: 19-05-2017 | EconomieFacebook a cooperat in investigatia Comisiei Europene care s-a soldat cu o amenda de 110 milioane de euro, altfel sanctiunile ar fi fost si mai drastice, iar amenda nu afecteaza decizia de avizare a fuziunii cu WhatsApp, a declarat, joi, la Bucuresti, comisarul european pentru Concurenta, Margrethe Vestager, prezent la conferinta aniversara a Consiliului Concurentei.
"Nu avem timp să verificăm calitatea tuturor informațiile care ne sunt furnizate, așa că ne bazăm pe informațiile pe care ni le dau companiile, că lucrurile sunt adevărate. De aceea am anunțat astăzi (joi, n.r.) că am dat Facebook o amendă de 110 milioane de euro, pentru că ne-a furnizat informații eronate când a preluat WhatsApp", a spus oficialul european.
Ea a precizat că, în 2014, când Comisia Europeană a avizat această fuziune, Facebook a arătat că nu poate lega automat utilizatorii de WhatsApp la profilurile de Facebook, însă, doi ani mai târziu, s-a demonstrat că această legătură între cele două rețele se face automat.
"Cu alte cuvinte, au făcut exact ce Facebook ne-a spus că nu poate face. Am decis să amendăm compania cu 110 milioane de euro. Facebook a cooperat în investigația noastră, a adus aceste modificări în atenția noastră și a admis că a încălcat regulile. Mulțumită acestei cooperări, amenda este mai mică decât ar fi fost în alte circumstanțe", a mai spus Vestager.
Potrivit acesteia, amenda nu afectează decizia Comisiei Europene de a aproba fuziunea dintre cele două companii.
"Noi în 2014 am simulat ce s-ar putea întâmpla dacă utilizatorii WhatsApp vor fi automat conectați la profilul de Facebook și am stablit că nu ar afecta concluzia noastră. De aceea nu a fost nevoie de a revoca decizia de a aproba fuziunea. Dar acest lucru nu schimbă principiul: dacă primim informații greșite sau eronate nu ne putem face treaba repede și corect. Este ceva ce nu trebuie să acceptăm și nu vom accepta", a subliniat comisarul european.
Comisia Europeană a decis joi să aplice rețelei de socializare online Facebook o amendă de 110 milioane de euro întrucât compania americană a oferit informații inexacte în timpul anchetei Uniunii Europene cu privire la achiziționarea aplicației mobile WhatsApp, relatează AFP.
''Decizia de astăzi trimite un semnal puternic companiilor, arătând că ele trebuie să respecte toate aspectele regulamentelor UE privitoare la fuziuni, inclusiv obligația de a furniza informații exacte'', a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.
Totodată, Facebook a precizat că a acționat "cu bună credință", iar "greșelile sale nu au fost intenționate" și a încercat tot timpul să furnizeze informații precise Comisiei Europene.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut