RADET nu va mai debransa consumatorii care au datorii la caldura si apa calda (administrator)
Data publicarii: 20-05-2017 | EconomieRegia Autonoma pentru Distributia Energiei Termice (RADET) are in plan introducerea unui sistem prin care nu va mai debransa asociatiile de proprietari care au datorii la caldura si apa calda din cauza unor vecini rau-platnici sau a unor administratori care nu au achitat factura, a declarat, vineri, Florian Mateita, partener RomInsolv, administratorul judiciar al RADET.
El a susținut că nu este corect sistemul actual, potrivit căruia consumatorii nevinovați și cu plata la zi au de suferit pentru că vecinii acumulează datorii.
"Există o practică pe care cei de la bloc o știu, ca în cazul în care asociația nu plătește în mod repetat, RADET le închide căldura și apa caldă pe scară. Am studiat mai bine legislația și vrem să nu se mai întâmple acest lucru, în sensul în care oamenii nevinovați, care sunt de bună credință și și-au plătit facturile, să nu fie afectați de problemele financiare ale altuia sau de ghinionul de a avea un administrator care a fugit cu banii. Drept pentru care am imaginat o acțiune oblică și vom ținti exact în persoana care este rău-platnică, prin intermediul administratorului, toată asociația urmând să beneficieze de apă caldă și căldură, inclusiv cel care nu a plătit, pentru că, oricum, până la urmă tot va plăti", a susținut administratorul judiciar.
Mateiță a relatat o situație în care RADET a fost nevoită să debranșeze inclusiv căminul în care locuiau angajați ai Regiei.
"Asociația RADET nu a încasat bani de la toți locatarii, pentru că unii dintre ei, spre exemplu, ieșiseră la pensie sau au plecat de la RADET și, când și-au făcut fișa de lichidare, nu au informat asociația. Asociația RADET are datorii de 200 și ceva de mii de lei la RADET. Ce face RADET? Dă în judecată Asociația RADET, câștigă și începe executarea silită. Mai mult, le oprește căldura. Deci angajații RADET opresc căldura tuturor celor care locuiesc în cămin pentru că Asociația RADET, care nu a colectat bani de la niște persoane, nu a plătit", a arătat reprezentantul RomInsolv.
Situația s-a rezolvat după ce ceilalți locatari din cămin și-au asumat să plătească, eșalonat, și datoriile celor care nu-și achitaseră facturile, a adăugat Mateiță.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut