Daea: Oaia este o statuie vie; uitati-va cat de frumos este acest animal pe pasunile verzi ale tarii romanesti
Data publicarii: 31-05-2017 | EconomieMinistrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Petre Daea, sustine ca Miorita poate fi folosita drept brand de tara pentru ca "oaia este o statuie vie".
"Oaia este o statuie vie. Aceasta este doar o definiție. Argumentele se găsesc în străfundul analizei pentru fiecare și pentru orice loc. Uitați-vă dumneavoastră astăzi în orice parte a țării cât de frumos este acest animal pe pășunile verzi ale țării românești. Frunza o are toată lumea, dar oile ca în România nu. Lângă oaie găsești o frunză, lângă frunză nu poți să găsești o oaie", a declarat Petre Daea la Antena 3 întrebat de ce oaia ar trebui să fie simbol național.
Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat, marți, că a propus folosirea unor simboluri naționale, precum Miorița, în materiale de promovare turistică însă nu intenționează schimbarea brandului de țară.
"Am venit cu o idee, să ne folosim de simboluri naționale cum este Miorița, să ne folosim de legendele României pe care le avem din trecut, în așa fel încât să facem o altfel de promovare față de modul în care s-a făcut în ultimii 27 de ani sau poate că nu s-a făcut în ultimii 27 de ani. Să schimbăm puțin strategia și eu am lansat o idee principială, că de aceea este comitet consultativ în Turism, să ne consultăm. Bineînțeles că cineva de acolo a luat în bășcălie și a trebuit să înceapă să fie de rea-credință și să analizeze altfel această discuție", a explicat Dobre, la Palatul Parlamentului, întrebat dacă intenționează să schimbe brandul de țară.
El a precizat că brandul de țară nu se poate schimba până în 2020, deoarece ar însemna să se înapoieze Comisiei Europene suma de 850.000 euro.
"Este vreo rușine că discutăm despre simbolurile României, despre Miorița? Este vreo rușine că ne folosim de legendele României? În primul rând, trebuie să ne gândim că trebuie să promovăm România în interiorul ei, pentru că cei mai mulți turiști sunt în interiorul României, apoi trebuie să ne gândim la cei trei milioane de români, de cetățeni români, care vin de două ori pe an și cheltuiesc bani în activitatea aceasta turistică din România. Mulți dintre ei și-au și dezvoltat afaceri în turismul din România. Este vreo rușine că le reamintim românilor de legende și de simbolurile naționale? Nu este vorba de schimbarea brandului de țară, nu se poate schimba brandul de țară că asta ar însemna să dăm înapoi Comisiei Europene 850.000 euro, ceea ce nu se poate și nu cred că vreun conducător al unei instituții publice își asumă așa ceva", a spus Dobre.
Ministrul Turismului a precizat că discuția referitoare la Miorița a avut loc în contextul în care trebuie realizate șase broșuri pentru promovarea turistică a României.
"Este vorba de o discuție principială pentru că noi, în momentul de față, avem de realizat niște broșuri, șase la număr, o să înceapă o achiziție publică la Ministerul Turismului. Pe lângă asta, mai este promovarea pe partea de media online", a menționat Dobre.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall