Porsche, acuzat de manipularea emisiilor in cazul a 22.000 de modele Cayenne

Data publicarii: 28-07-2017 | Economie

Producatorul de masini sport Porsche AG - o subsidiara a Volkswagen - va rechema la service 22.000 de modele Cayenne, dupa ce s-a descoperit un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel de trei litri, a anuntat joi ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt, transmit DPA si Reuters.

Autoritățile de la Berlin vor cere o rechemare obligatorie, așa cum prevede legea în astfel de situații. Rechemarea va include 22.000 de vehicule din Europa, le-a declarat jurnaliștilor Dobrindt.

Softul ilegal arată rezultate diferite ale emisiilor în timpul testelor de laborator față de condițiile reale de drum.

Dobrindt a precizat că a retras certificarea pentru vehiculele încriminate, iar Porsche va suporta integral costul rechemării la service.

Anul trecut, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a anunțat începerea rechemărilor voluntare la service pentru 630.000 de vehicule pentru rezolvarea neregularităților legate de nivelul emisiilor, descoperite în urma investigațiilor demarate ca urmare a scandalului "Dieselgate".

Inițial vor fi reparate 10.500 modele Porsche Macan 4x4 cu motoare diesel, unul din cele mai bine vândute vehicule de către Porsche, acționarul majoritar al Volkswagen.

După ce Volkswagen a recunoscut că, în perioada 2005 — 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Guvernul de la Berlin a ordonat efectuarea de teste de emisii la toatele modelele de autovehicule aflate în prezent în circulație în Germania.

Analiștii susțin că la vehiculele incriminate sistemul de filtrare a emisiilor poluante este dezactivat când temperatura exterioară coboară sub un anumit nivel. Conform normelor europene în vigoare, această procedură nu este permisă decât în situația în care permite evitarea unui accident sau pagubelor produse motorului. În consecință, Guvernul german a cerut producătorilor auto să revizuiască acest mecanism. De asemenea, Alexander Dobrindt a cerut o adaptare a normelor europene "pentru a putea fi făcută mai ușor diferența între mecanismele autorizate și cele care nu sunt autorizate".

Sursa: Agerpress