Laufer: 141 de firme inscrise in programul de internationalizare, in primele doua ore de la debut

Data publicarii: 01-08-2017 | Economie

Un numar de 141 de companii s-au inscris in cadrul Programului de internationalizare a firmelor demarat luni dimineata de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMCCA), media fiind de o inscriere la fiecare aproape trei minute, a anuntat, luni, intr-o conferinta de presa, ministrul de resort, Ilan Laufer.

"Astăzi la ora 10:00, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat a lansat un alt program pe care foarte multe companii din România îl așteaptă. Programul de internaționalizare are un buget de 71 de milioane de lei între anii 2017 și 2020. Anul acesta, alocarea este de 5 milioane lei. Este un program care se adresează produselor românești și firmelor românești care vor să participe la târguri internaționale de profil, care vor să organizeze cursuri etc. Există un grant maxim de 50.000 de ei pentru specialitățile pentru care vor să aplice, cu un aport propriu de 10%. La ora 12:10, aveam deja 141 de înscriși, media de o înscriere la fiecare două minute și 49 de secunde, ceea ce reflectă un interes major", a spus Laufer.

Potrivit ministrului, în acest an, ținta ministerului este pentru finanțarea între 100 și 150 de companii, în cadrul Programului de internaționalizare, în funcție de grantul pe care îl vor solicita. Înscrierile în program se vor finaliza vineri, 4 august, la ora 20:00 și se aplică principiul "Primul venit, primul servit".

Datele oficiale arată că suma maximă pe care o poate accesa o firmă este 50.000 de lei. De asemenea, există o contribuție proprie de 10% a celor care aplică, deci grantul este nerambursabil în proporție de 90%.

Bugetul maxim eligibil este de 30.000 de lei pentru participări individuale la târguri și expoziții internaționale, 15.000 de lei maxim pentru participări individuale la misiuni economice în străinătate, 10.000 de lei pentru crearea identității vizuale a companiei, marcă, siglă, 10.000 de lei pentru site și aplicații pe mobil, 10.000 de lei pentru cursuri pentru angajații lor, 10.000 de lei pentru analiză de piață și studii și 10.000 pentru alte activități.

Programul are un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017-2020. Pentru acest an, bugetul este de 5 milioane de lei, sumă care va crește la 20 de milioane în 2018, la 22 de milioane în 2019 și la 24 de milioane în 2020.

"În total, cu bugetul de 71 de milioane de lei, estimăm peste 1.600 de firme care să beneficieze de program, dar depinde de valoarea grantului. Anul acesta, la un buget de 5 milioane de lei, discutăm undeva la 150-200 de companii. Nu este puțin. Bugetul este mare, dacă ne uităm pe o perioadă de patru ani. E foarte important să lansăm programul anul acesta și să vedem care sunt nevoile, cum putem să perfecționăm pentru anul viitor. Este important atunci când lansezi un program să nu vii cu un buget foarte, foarte mare la început, mai ales când este vorba de un program sensibil din punctul meu de vedere, adică trebuie să înțelegem cum putem fi mai eficienți. Iar în acest sens bugetul pentru anul viitor va fi de patru ori mai mare", a arătat, recent, ministrul Ilan Laufer.

După lansarea înscrierilor, va urma o perioadă de maximum cinci zile lucrătoare pentru înscriere, după care o perioadă de 15 zile pentru evaluare, așa că firmele pot începe să facă cheltuieli eligibile cel mai târziu în luna septembrie.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: