98% dintre cei ce au fost refuzati in urma unui interviu pentru un job ar dori sa stie motivul (sondaj)
Data publicarii: 03-08-2017 | EconomieAproape toti cei care au fost refuzati in urma unui interviu de angajare ar dori sa afle motivele refuzului pentru a putea imbunatati acele aspecte la interviurile viitoare, se arata intr-un sondaj, dat publicitatii, miercuri.
"Deși li se comunică refuzurile de angajare, nu li se transmit și motivele acestor refuzuri. 98% dintre respondenți au spus că și-ar dori să știe motivul refuzului, pentru a îmbunătăți acele aspecte care, la interviurile viitoare, le-ar asigura o poziție mai bună în fața angajatorului", potrivit sondajului.
Conform unei analize a portalului UndeLucram.ro, până de curând, 9 din 10 aplicanți pentru un job nu au primit vreun răspuns din partea companiilor unde au aplicat pentru un loc de muncă. Însă, în ultimii ani a existat o îmbunătățire a feedback-ului din partea angajatorului, iar 73% (aproape 3 sferturi) dintre participanți au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă li s-a comunicat un refuz în urma interviului susținut.
"Până nu demult, participarea la un interviu, în special la unul care nu se concretiza cu obținerea unui loc de muncă, rămânea la stadiul de incertitudine, singurul răspuns pe care un candidat îl primea fiind clasicul și aproape mereu inutilul 'vă sunăm noi.' Rezultatele celui mai recent sondaj arată că, de-a lungul timpului, 91,4% dintre candidați — altfel spus, 9 din 10 candidați — nu au primit niciun fel de răspuns din partea companiilor la care au participat la un interviu. În ultimii câțiva ani însă, a existat o îmbunătățire în ceea ce privețte feedbackul din partea angajatorului, fie el negativ sau pozitiv. Aproape 73% dintre participanții la sondajul UndeLucrăm.ro au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă în ultima vreme li s-a comunicat un refuz în privința angajării după un interviu susținut", se menționează în analiză.
În ceea ce privește modalitatea de comunicare post-interviu cu angajatorul, contrar tendinței la nivel mondial, românii încă preferă să li se comunice verbal, prin telefon informațiile necesare sau rezultatele. Doar 54% au optat pentru modalitățile de comunicare moderne ca mesageria instant sau emailul.
"În urma sondajului, putem constata o evoluție a relației angajator-candidat în ultimii ani, în special în ceea ce privește comunicarea răspunsurilor după un interviu. Din păcate, aceste răspunsuri își pierd utilitatea, dacă nu sunt însoțite de o motivare care să îl facă pe candidat să înțeleagă eventualele puncte slabe", precizează reprezentanții undelucram.ro.
Sondajul a fost realizat pe un eșantion de aproximativ 750 de persoane, de către Undelucrăm.ro, proiect ce găzduiește informații despre mediul de lucru din România, informații oferite de persoane care interacționează sau au interacționat din punct de vedere profesional cu angajatori de pe piața locală. Proiectul oferă, de asemenea, informații de interes public din diverse domenii precum: resurse umane, piața locurilor de muncă, salarizare, structurate atât sub formă de articole, cât și sub forma unor discuții de tip forum.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut