ANCOM a demarat consultare publica legislatia secundara pentru implementarea Legii infrastructurii retelelor de comunicatii electronice

Data publicarii: 08-08-2017 | Economie

Furnizorii de retele de comunicatii electronice care exercita dreptul de acces pe proprietatea publica sau privata au obligatia de a transmite Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), prin intermediul aplicatiei informatice dedicate, o serie de informatii, precum copie de pe fiecare contract de acces sau documentele care le modifica ori completeaza, se arata in proiectul de decizie lansat, luni, in consultare publica de catre arbitrul pietei telecom.

ANCOM a lansat în consultare publică un proiect de decizie care reglementează formatul și modalitatea de transmitere către Autoritate a unor documente și informații privind exercitarea dreptului de acces pe proprietatea publică sau privată de către furnizorii de rețele de comunicații electronice. De asemenea, proiectul de decizie detaliază termenele de transmitere pentru fiecare categorie de documente și stabilește condițiile în care furnizorii au acces la informațiile transmise către ANCOM.

Conform documentului, furnizorii de rețele de comunicații electronice care exercită dreptul de acces pe proprietatea publică sau privată au obligația de a transmite ANCOM o copie de pe fiecare contract de acces ori, după caz, de pe fiecare hotărâre judecătorească definitivă care ține loc de contract, precum și documentele care le modifică ori completează. De asemenea, furnizorii de rețele de comunicații electronice vor transmite și informații privind datele de identificare a imobilului care face obiectul dreptului de acces, cuantumul prețului sau al tarifului și unitatea de măsură pentru care acesta se calculează, necesar a fi cunoscute de către furnizori pentru a se asigura încheierea unor contracte de acces în condiții nediscriminatorii.

În privința modalității de raportare a informațiilor și documentelor, aceasta se va realiza prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de ANCOM, urmând a fi transmise electronic, în mod securizat, utilizând o semnătură electronică bazată pe un certificat calificat.

"Informațiile cu privire la contractele de acces ori, după caz, la hotărârile judecătorești definitive care țin loc de contract, precum și documentele care le modifică sau le completează, încheiate, respectiv emise, până la intrarea în vigoare a deciziei se vor raporta în termen de 90 de zile de la această dată. Informațiile cu privire la contractele și la hotărârile judecătorești definitive încheiate, respectiv emise, după data intrării în vigoare a deciziei, se vor raporta în termen de 10 zile de la data încheierii, respectiv comunicării. Informațiile referitoare la documentele de modificare sau completare încheiate, respectiv emise ulterior intrării în vigoare a deciziei se vor transmite în termen de 10 zile de la data încheierii, respectiv emiterii acestora", precizează ANCOM.

Potrivit sursei citate, ne-raportarea acestor informații și documente cu respectarea termenelor, formatului și modalității de transmitere a informațiilor se sancționează de către ANCOM cu amendă de la 1.000 la 100.000 lei.

Proiectul de decizie supus luni consultării publice face parte din procesul de elaborare a legislației secundare pentru implementarea Legii nr. 159/2016 privind regimul infrastructurii fizice a rețelelor de comunicații electronice, precum și pentru stabilirea unor măsuri pentru reducerea costului instalării rețelelor de comunicații electronice.

Legea stabilește condițiile în care se realizează accesul pe proprietatea publică sau privată în vederea realizării lucrărilor de construire a rețelelor de comunicații electronice și a elementelor de infrastructură fizică asociate acestora, accesul la infrastructura fizică a operatorilor de rețea (furnizori de utilități, infrastructura de transport a căilor ferate, drumuri etc.) și construirea de rețele de comunicații electronice și infrastructuri fizice asociate acestora.

Proiectul de privind stabilirea formatului și a modalității de transmitere de către furnizorii de rețele de comunicații electronice a unor documente și informații privind exercitarea dreptului de acces pe proprietăți, precum și pentru stabilirea condițiilor de acces la acestea, respectiv privind modificarea și completarea unor reglementări în scopul realizării transmiterii acestor documente și informații poate fi consultat pe pagina de internet a ANCOM.

Persoanele interesate pot formula și transmite observații și propuneri până la data de 21 septembrie 2017.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: