Dieselgate: Volkswagen si Daimler sunt investigate de Autoritatea germana de supraveghere in domeniul financiar

Data publicarii: 09-08-2017 | Economie

BaFin, Autoritatea germana de supraveghere in domeniul financiar, investigheaza cei mai mari producatori auto ai tarii deoarece nu au reusit sa-i informeze pe investitori in timp util in legatura cu scandalul emisiilor (Dieselgate), a anuntat publicatia germana Handelsblatt.

Luni, BaFin a confirmat că verifică dacă grupurile Volkswagen și Daimler au încălcat legislația privind corporațiile deoarece nu au reușit să-i informeze pe investitori în timp util de mărturisirile făcute autorităților antitrust ale UE privind comportamentul de cartel.

Legea cere corporațiilor să-i informeze obligatoriu pe acționari când au loc evenimente care pot afecta material prețul acțiunilor companiei. Reglementări similare există în SUA și în alte state, ele sunt destinate să prevină cazurile de insider trading — tranzacții ilegale bazate pe informatii privilegiate.

Cazul este unic deoarece mărturisirile privind posibila activitate de cartel au fost făcute autorităților antitrust ale UE și Oficiului anti-concurență din Germania, dar au rămas secrete până când o revistă germană a dezvăluit ancheta UE, în urmă cu două săptămâni. În urma dezvăluirilor, acțiunile Volkswagen și Daimler au scăzut semnificativ la Bursa de la Frankfurt.

De exemplu, în 14 iulie prețul acțiunilor VW se situa la 145,45 euro, iar în mai puțin de o lună au scăzut cu 11%. Marți, titlurile se tranzacționau la 128,55 euro.

În plus, procurorii din landul Saxonia Inferioară (sediul Volkswagen) și din Stuttgart (sediul Daimler) investighează câțiva directori acuzați de manipularea pieței. Printre cei investigați se află Hans Dieter Potsch, președintele Consiliului de Supervizare al VW, fostul director general Martin Winterkorn, și șeful brandului VW, Herbert Diess.

În 18 iulie, revista Der Spiegel anunța că este posibil ca producătorii auto germani Volkswagen, BMW, Audi și Porsche să fi conspirat pentru stabilirea prețurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel și altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.

Aproximativ 200 de angajați din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină și motorină, dispozitive de frânare și de transmisie, ambreiaje, precum și sisteme de evacuare a gazelor de eșapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorității de concurență.

Der Spiegel susține că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privința furnizorilor și a prețului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanțial emisiile poluante ale motoarelor diesel.

Sursa: Agerpress