E-mail marketing-ul: o metoda ieftina si facila de publicitate pe Internet
Data publicarii: 03-01-2007Un studiu recent a aratat ca 40% dintre utilizatorii de Internet isi schimba parerile despre brand-uri in functie de informatia pe care acestea o genereaza online. In aceste conditii, este foarte importanta atentia care trebuie acordata imaginii de marca ce se creeaza cu ajutorul campaniilor de publicitate online si a campaniilor de e-mail marketing.
Internet direct mail-ul este un e-mail trimis unui numar mare de potentiali clienti prin care se promoveaza un produs sau un serviciu si permite vanzatorului sa schiteze elementele de marketing in formate diferite. Printre acestea se numara scrisorile de vanzare, adesea personalizate, modalitatile de raspuns care pot fi formulare de comanda, studii de opinie sau aplicatii folosite pentru achizitionarea produsului sau a serviciului si notele finale care sunt extrem de eficiente in cresterea numarului de raspunsuri la un e-mail.
Publicitatea prin e-mail, mai ieftina decat celelalte metode
E-mail-ul este mai putin costisitor decat alte optiuni de publicitate cum ar fi bannerele, printul si telemarketing-ul. Astfel, pretul trimiterii unui singur e-mail de promovare B2C (business to consumer) este mai mic de 1 cent, dupa cum arata un calcul al companiilor membre in Asociatia de Marketing Interactiv.
Pentru a masura succesul companiilor, exista soft-uri speciale care genereaza rapoarte in functie de numarul de mail-uri deschise de catre destinatari si de numarul de accesari ale link-urilor. Putand masura succesul campaniilor aflate in progres, marketerii pot sa perfectioneze strategiile pentru a-si mari rata de raspunsuri.
De asemenea, in mesaje pot fi incluse link-uri care sa directioneze consumatorii spre site-ul propriu. Astfel va creste traficul si numarul inregistrarilor de pe site.
Mesajele consolideaza notorietatea brand-ului
Mail-urile trimise regulat, care contin subiecte importante si logo-uri, intaresc notorietatea brand-ului si a produsului. De asemenea, e-mail-ul creeaza o legatura interactiva cu clientii si alimenteaza relatii de durata si calitate. Mesajele pot fi extrem de customizate. Cand listele de e-mail sunt create din baza de date a clientilor, chiar si campaniile foarte mari pot fi customizate astfel incat mesajele sa includa date specifice despre consumatori. Integrarea bazei de date permite si selectarea grupurilor de clienti care sa primeasca mesajele corespunzator unor caracteristici (de exemplu: ZIP Code, gen).
Prin e-mail marketing, companiile economisesc aproape doua treimi din timp
Potrivit Asociatiei de Marketing Interactiv, companiile care folosesc campanii de marketing prin e-mail, si nu campanii de direct mail traditional, economisesc 60% din timp. E-mailul este usor de implementat si presupune resurse limitate. Campaniile prin e-mail pot fi implementate rapid si realizate cu un minim de investitii in programe si personal. Primul pas pentru realizarea unei campanii de e-marketing este compilarea unei liste de adrese de e-mail ale celor care au acceptat sa primeasca mesajele. Aceasta procedura este cunoscuta sub numele de "optin e-mail marketing" si este o parte foarte importanta a campaniei.
Un studiu recent a aratat ca doar 6% dintre mesajele pentru care utilizatorii au optat sunt sterse fara a fi deschise, pe cand 59% dintre cele pentru care nu au optat sunt sterse fara a fi deschise. Marketingul prin e-mail este o metoda eficienta de comunicare cu clientii, potentialii clienti si partenerii de afaceri, avand ca prim obiectiv cresterea vanzarii de produse si servicii, dar si imbunatatirea imaginii companiei si strangerea raporturilor cu clientii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut