Sindicat ROMATSA: Desi incasarile sunt tot mai mari, ROMATSA inregistreaza pierderi
Data publicarii: 24-08-2017 | EconomieSindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR) solicita premierului Mihai Tudose rezolvarea problemelor cu care se confrunta ROMATSA, printre care se numara lipsa unui buget aprobat, lipsa unui contract colectiv de munca, managementul defectuos, precum si faptul ca, in ciuda incasarilor tot mai mari inregistrate, compania are pierderi.
"Vă aducem la cunoștință că nici până astăzi ROMATSA nu are un buget aprobat, de luni de zile consiliul de administrație este într-un provizorat extrem de nociv, directorul general este tot provizoiu. ROMATSA este îndreptată spre faliment prin planul de performanță în care am fost angregați de managementul defectuos (sau intenționat?). Nu avem contract colectiv de muncă din 1 septembrie 2016. Suntem în conflict colectiv declanșat de aproape un an de zile. Am fost nevoiți să recurgem la greva de avertisment și greva propriu-zisă, deși nu ne doream acest lucru. Ne-am adresat în repetate rânduri, în scris, documentat, și argumentat, consiliului de administrație, ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc și în ultimă instanță dumneavoastră, dar din nicio direcție nu a apărut o soluție coerentă, ci doar cel mult amânări și tergiversări la nesfârșit. Managementul este ca și inexistent, atât la nivelul instituției cât și la cel al Ministerului Transporturilor, întrucât nu s-a respectat nimic din prevederile OUG 109/2011, privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare", explică reprezentanții ATSR âîntr-o scrisoare deschisă adresată prim-ministrului.
De asemenea, sindicatul trage în continuare atenția că, deși activitatea și veniturile au crescut în fiecare an, compania a înregistrat pierderi de peste 53 de milioane de lei în 2016.
"În tot acest timp, prin efortul angajaților, activitatea și veniturile companiei au crescut an de an. Și totuși (sau paradoxal poate tocmai din această cauză), ROMATSA este lăsată în derivă. Deși încasările sunt tot mai mari, ROMATSA a înregistrat pe anul 2016 pierderi de peste 53 de milioane de lei și perspectiva actuală este că pierderile vor fi și mai mari în 2017-2019, în timp ce veniturile produse de noi vor fi și ele tot mai mari, sau poate că acesta este planul — lipsirea de resursele pe care le producem și dezintegrarea ROMATSA? Dovadă recenta hotărâre a consiliului de administrație ca în condițiile pierderilor amintite pe 2016 să verse la bugetul statului din rezervele Regiei peste 39 de milioane de lei. De aceea suntem extrem de îngrijorați dar și hotărâți să ne apărăm locurile de muncă și drepturile, prin toate mijloacele legale", se mai spune în scrisoarea deschisă.
Sindicaliștii precizează că nu doresc reluarea grevei, fiind deschiși dialogului și negocierii.
"Nu ne dorim reluarea grevei propriu-zise, dar se pare că este ultima formă de acțiune sindicală la care ne provoacă persoanele din acest management defectuos. Dimpotrivă, suntem deschiși dialogului, negocieri și găsirii unor soluții concrete în cadrul unui plan coerent și mai ales rezonabil, credibil și responsabil", conform ATSR.
De altfel, pe 7 august ATSR a trimis o cerere de audiență primului ministru, fără a primi însă vreun răspuns în acest sens.
"În încercarea de a evita soluții extreme care ne afectează inevitabil pasagerii, v-am adresat în data de 7 august o cerere de audiență la care nu am primit niciun răspuns. Spre surprinderea noastră, în ședința de Guvern din 18 august, în care ați criticat activitatea Ministerului Transporturilor, în special a ministrului Răzvan Cuc, nu am auzit nimic despre ROMATSA, nici despre starea deplorabilă a pistelor de la Aeroportul Otopeni, pe care controlorii de trafic trebuie să manevreze aeronavele", mai afirmă sindicaliștii.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall