Enel se extinde in Brazilia, unde piata creste intr-un ritm mai rapid decat in Europa
Data publicarii: 03-10-2017 | EconomieCompania italiana de utilitati Enel SpA cauta oportunitati pentru a se extinde prin achizitii in sectorul energiei din Brazilia, dupa ce a obtinut o licenta pentru operarea barajului hidroelectric Volta Grande, a afirmat Carlo Zorzoli, seful operatiunilor locale, intr-un interviu acordat Reuters.
Enel a cheltuit 1.490 miliarde de reali (473 milioane de dolari) pentru licența de operare a barajului hidroelectric Volta Grande, o uzină de 380 de megawați aflată în statul Minas Gerais. A fost a doua mare achiziție în sectorul energetice brazilian realizată în ultimii doi ani de Enel, care s-a concentrat pe investiții în America Latină, unde piața crește într-un ritm mai rapid decât în Europa.
Carlo Zorzoli a precizat că firma italiană analizează depunerea unei oferte pentru unele firme regionale de distribuție, deținute de compania de stat Centrais Elétricas Brasileiras SA, precum și pentru grupul de utilități Light SA.
De asemenea, Enel ia în considerare în acest an participarea la licitațiile pentru licențele noilor proiecte de energie eoliană și solară în Brazilia, a adăugat Zorzoli, fără a da amănunte suplimentare.
Compania de stat Centrais Elétricas Brasileiras SA (Eletrobras) vrea să vândă în următoarele luni șase dintre companiile sale de distribuție.
Sectorul energiei din Brazilia trece printr-un proces de consolidare, mulți jucători locali scoțându-și activele la vânzare pentru a-și reduce datoriile, într-o perioadă de înăsprire a creditării.
Distribuția energiei este unul dintre sectoarele care trece printr-o perioadă de consolidare. În prezent, numărul operatorilor este prea mare. Licitația pentru Eletrobras pare a fi atractivă pentru investitori, a afirmat șeful Enel Brazilia.
În România, Enel deține 64,4% în Enel Distribuție Muntenia și Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea și Enel Energie și 100% din acțiunile Enel România. Aceste companii gestionează o rețea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut