Transportatorii organizeaza proteste de amploare in Bucuresti si in tara, incepand din 3 noiembrie
Data publicarii: 05-10-2017 | EconomieFederatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) va organiza, incepand din 3 noiembrie, ample manifestatii de protest, atat in Capitala cat si la nivel national, nemultumirile acestora fiind legate de accizele la carburanti, lipsa infrastructurii de transport si a unor masuri legislative care "sa salveze" sectorul.
"Mentinerea accizei aplicate carburantilor la nivelul actual, lipsa infrastructurii de transport si a masurilor legislative care sa salveze unul dintre cele mai importante sectoare economice autohtone, au determinat Federatia Operatorilor Romani de Transport sa organizeze ample manifestatii de protest, atat in Capitala cat si la nivel national. Pe data de 3 Noiembrie, conform solicitarii depuse la Primaria Capitalei, membrii FORT se organizeaza pentru a manifesta in Piata Victoriei si pe centura Capitalei, dupa modelul aplicat in 2016, atunci cand s-a reusit plafonarea tarifelor practicate de asiguratorii RCA", anunta transportatorii printr-un comunicat remis, miercuri, AGERPRES.
De asemenea, in paralel, asociatiile si filialele membre FORT vor organiza coloane de autovehicule de transport marfa ce se vor deplasa purtand in loc vizibil mesajul "Nu distrugeti complet economia ! - Protest national", iar transportatorii de pasageri vor opri activitatea in anumite intervale orare.
Potrivit reprezentantilor FORT, prin aceste proteste incearca sa determine Guvernul: sa renunte la cresterea accizelor la carburanti si sa returneze catre transportul comercial minim 5 eurocenti/litru din acciza; sa introduca o simplificare de returnare a cotei parti de acciza, dupa introducerea datelor autovehiculelor eligibile in sistem; returnarea sa se faca pe baza facturii si a desfasuratorului de alimentari, iar returnarea sa nu fie conditionata de artificii birocratice inutile, menite sa descurajeze solicitarea de returnare; sa renunte in totalitate la introducerea Split TVA, deoarece "din experienta guvernelor care au introdus astfel de moduri de colectare a TVA se poate concluziona ca acest mod de colectare nu aduce mai multe venituri la bugetul de stat si ingreuneaza artificial activitatea sectorului privat care opereaza legal; sa rezolve problemele de reglementare in domeniul transporturilor de marfuri si pasageri si sa isi asume cu termene clare dezvoltarea infrastructurii rutiere la standarde europene.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut