REPORTAJ Internet & Mobile World 2017: cozi, roboti, cyborg si zombi

Data publicarii: 05-10-2017 | Economie

A sasea editie a Internet & Mobile World 2017 a inceput miercuri la Complexul expozitional Romexpo, iar prima zi a acestui eveniment poate fi rezumata astfel: trei cozi, doi roboti, un cyborg si zombi.

Pavilionul central al Romexpo s-a umplut de tehnologie care mai de care mai interesanta. Chiar la intrare, lumea isi face poza la un aparat care le adauga in fundal si logo-ul evenimentului, iar primele standuri pe care le observi au culorile magenta si galben. Magenta este al Telekom, insa cei prezenti par mai interesati de Galbenul Raiffeisen Bank, unde sunt oferite prajituri si se poate scana fata. Practic, stai in fata unuia dintre ecrane, care are o camera indreptata spre tine, iar pe televizor este afisata varsta pe care o ai si care e starea ta de spirit in acel moment. Intreb la ce foloseste scanarea si mi se spune ca in viitor acest sistem va fi implementat in banca. Scanarea nu este precisa, imi dadea un +/-de 2 ani, iar in ceea ce priveste starea de spirit, inca nu cred ca cea afisata era buna.

Plimbandu-ma pe scurtele alei din cadrul pavilionului central, nu pot sa nu observ cozile de la standurile de cafea, unde vizitatorii isi iau energie suplimentara, necesara multelor evenimente ce au loc.

Trec mai departe si dau de Sawyer, robotul colaborativ cu performante ridicate. Are o greutate de 19 kg, un brat cu 7 articulatii diferite care se pot extinde pana la 1,260 mm si poate face cu pricepere manevre in spatiile de lucru restrictionate, de obicei concepute pentru om. Dezvoltarea abilitatilor perceptuale ii permit lui Sawyer sa ia decizii adaptive, in timp ce indeplineste sarcina, lucrand cu o precizie de +/-0,1 mm. El poate fi folosit la fabricarea metalelor, ambalaje, test si inspectie, operatiuni de turnare etc.

Celalalt robot, cu doua brate, care ne aduce aminte de R2D2, este interesant, dar scump. El poate deveni asistent personal sau poate juca rolul de hostess, dar pretul nu este deloc mic. Practic, daca el costa 15.000 de dolari, softul acestuia poate ajunge pana la un milion de dolari, conform celor care "au grija de el".

Cea de-a doua atractie, unde lumea sta la rand, o reprezinta un joc de Formula 1, un simulator, de fapt, unde baietii cu tricouri pe care scrie Renault au grija de ordinea la volan. Daca tot suntem la capitolul cozi, celelalte sunt la scenele de conferinte. Sunt destul de multe, una mare jos, iar restul la etaj. Acolo sunt paneluri pe diferite subiecte ce tin de tehnologie. Inainte de a incepe conferinta ce anunta deschiderea evenimentului, organizatorii era dezamagiti de faptul ca ministrul Comunicatiilor, desi a spus ca ca ajunge, nu a facut-o. "Niciun ministru nu a ratat, pana acum, deschiderea. Tocmai el?", le spunea dezamagit unul dintre organizatori, colegilor lui.

Eu am fost la scena principala, unde o persoana cu un fel de antena pe cap, Neil Harbisson, primul cyborg recunoscut oficial, a tinut un scurt discurs despre importanta contopirii omului cu masinariile.

"O sa vorbesc maine despre ce inseamna sa devii un cyborg. Multa lume are o parere gresita despre ceea ce este un cyborg. Oamenii cred ca a deveni un cyborg ne va aduce mai aproape de tehnologie, dar cred ca este opusul. A deveni un cyborg cred ca ne va aduce mai aproape de natura. Adaugand noi senzori si noi organe putem avea cu totii o experienta mai adanca a naturii si realitatii. Fuzionarea cu tehnologia ne va aduce mai aproape de spatiu, adica sa explorezi spatiul fara a fi fizic acolo si, de asemenea, a fuziona cu tehnologia ne va aduce mai aproape de alte specii de animale. Daca adaugam simturi si organe pe care le au si alte specii, vom impartasi experiente si simtiri. Nu cred ca a deveni cyborgi ne va izola de realitate, ci dimpotriva. Maine va voi incuraja sa deveniti cu totii cyborgi", a spus Harbisson.

Acesta este de parere ca oamenii ar trebui sa aiba vedere nocturna pentru a nu mai folosi energia noaptea. "De mii de ani specia noastra a proiectat planeta pentru a supravietui. Noi am schimbat planeta si cred ca este gresit, cred ca ar trebui sa ne proiectam pe noi pentru a supravietui. In loc de a crea lumina artificiala de exemplu, ar trebui sa avem cu totii vedere nocturna ca sa vedem cand este intuneric si sa nu mai consumam multa energie pentru a creea lumina artificiala pentru a vedea. Deci, cand va fi noapte, orasele vor fi complet intunecate, dar noi vom putea sa vedem. De exemplu, iarna sa nu mai folosim radiatoare si ar trebui sa ne controlam temperatura, ca sa nu mai consumam asa de multa energie creand aer rece cand e cald sau aer fierbinte cand e rece. Antena asta ma ajuta sa imi extind perceptia culorilor dincolo de spectrul vizual. Antena ma ajuta sa detectez infrarosul si ultravioletele. Antena ma ajuta sa extind perceptia realitatii", a mai aratat primul cyborg recunoscut oficial.

Dupa discursul cyborgului, mi-am continuat plimbarea printre standuri. La cele de Realitate Virtuala 'nu prea se inghesuia lumea', insa era interesant. Unul dintre jocuri pornea dintr-un labirint, iar apoi se zbura pe o pasare virtuala. Cand sa ies, mi-au atras atentia zombii, tot un joc VR unde te luptai cu acele creaturi.

La Internet & Mobile World 2017 mai pot fi gasite tricoul inteligent care masoara pulsul posesorului, servicii inteligente de arhivare si facturare sau solutii digitale ce pot centraliza informatii pentru a le vizualiza si analiza intr-un singur panou de comanda. Potrivit organizatorilor, in Pavilionul Central Romexpo business-ul de calitate este la el acasa in cadrul celei mai ample expo-conferinte B2B din regiune, dedicata solutiilor digitale si IT.

In acest sens, expozantii aduc la standuri Temperfield, tricoul inteligent care ia pulsul evenimentului, folosind tehnologia eCuore. Aceasta permite masurarea ritmului cardiac al participantilor si transmiterea acestora in cloud pentru o centralizare ce va indica "punctele fierbinti" si animate ale evenimentului, scenele pe care interactiunea cu publicul va fi cea mai dinamica si zonele din pavilionul Romexpo care vor avea cel mai ridicat trafic.

Demersul Temperfield este de a populariza tehnologia eCuore, capabila sa monitorizeze prin senzori activitatea cardiaca a persoanelor cu probleme cardio-vasculare, functionalitate dublata de transmiterea datelor in cloud pentru agregare si analiza. De asemenea, solutia poate emite alerte catre servicii de urgenta de tip 112, daca este cazul, pentru a se interveni in salvarea persoanelor cu probleme cardiace. De altfel, personalitati si formatori de opinie din mediul digital au acceptat sa participe la acest experiment unic, inovativ, si sa devina eCuore Digital Transformers. Astfel, acestia vor purta tricoul inteligent eCuore in timpul prezentarilor sau vizitei la IMWorld 2017.

Tot in cadrul IMWorld 2017, Crescendo vine cu o solutie menita sa sprijine afacerile aflate in continua schimbare. Smart Metering Dashboard reprezinta o solutie digitala care aduna datele provenite din mai multe surse si le ofera spre vizualizare si analize utilizand tabloul de bord Smart Metering compus din module si capacitati sporite de raportare. Inovatia ofera control, analize in luarea deciziilor pentru domenii, precum Smart City, IoT industrial, parcarea si iluminarea inteligente, calitatea aerului sau managementul apei si al deseurilor. De asemenea, la standul Sistec de la IMWorld 2017, vizitatorii vor vedea cum o banala factura se scaneaza, iar apoi, pe baza de recunoastere optica (OCR) si indecsi (campuri din factura) se obtine un document electronic in care continutul util este evidentiat si usor de regasit. In plus, la acelasi stand se va testa o aplicatie de arhivare si distrugere securizata a documentelor - Next Docs, fiind martorii intregului proces: de la cutia de arhivare plina cu documente din depozit pana la balotul cu resturile rezultate din distrugerea securizata de documente, a materialelor din plastic, CD/DVD, precum si a uniformelor personalizate.

Cea de-a VI-a editie Internet & Mobile World va reuni peste 140 de speakeri pe cele sase scene ale evenimentului: Main Stage, SMBs & Enterprise Solutions, Developers, Digital & E-Commerce, Marketing & Innovation si Security Stage. Acestora le corespund patru zone expozitionale cu peste 130 de companii care vor prezenta 2.300 de solutii IT si digitale.

La evenimentul de la Romexpo sunt asteptati peste 8.500 de vizitatori.

IMWorld este un concept propriu al companiei Universum Events. Structurata ca o expo-conferinta B2B, IMWorld are misiunea de a sprijini toate industriile din Romania sa adopte digitalizarea pentru a creste eficienta si productivitatea.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: