Consumatorul va conduce piata de energie pe viitor; trebuie sa investim in digitalizare (oficial Enel Romania)
Data publicarii: 07-10-2017 | EconomieConsumatorii vor fi, pe viitor, cei care vor conduce piata de energie, iar companiile vor putea facilita acest lucru prin investitii in digitalizare, a declarat, vineri, Alessio Menegazzo, seful diviziei de sustenabilitate si relatii publice din cadrul Enel, prezent la Aspen Bucharest Forum.
"Până acum, conceptul a fost de construire a unor lucruri foarte mari, echipamente și unelte mari, rețele mari și, apoi, la finele lanțului, se află consumatorul, care era pasiv în tot acest lanț. Tot acest lanț se schimbă acum dramatic. Viitorul sectorul energetic este un viitor în care consumatorii vor conduce piața", a arătat Menegazzo.
Singurul lucru prin care putem face asta este digitalizarea, a adăugat el.
"Dacă vrem să eliberăm și să împuternicim consumatorul pentru a fi conducătorul acestei paradigme, care devine din ce în ce mai complicată, trebuie să investim masiv în digitalizare, pentru că tehnologia este o modalitate de a simplifica viața oamenilor", a continuat oficialul Enel.
Menegazzo a precizat că acesta este trendul la nivel mondial.
"La final în această paradigmă care se întâmplă în întreaga lume, tu, ca investitor, trebuie să ai confortul unei legislații și unui cadrul legal conform. Noi încă vorbim de harware, de rețele, de lucruri mari, însă eu cred că trebuie să direcționăm investițiile mari spre digitalizare. Nu ne permitem să pierdem timp, pentru că, altfel, investițiile vor pleca spre alte țări, iar noi vom descrește", a mai declarat el.
În luna martie, Georgios Stassis, country manager al Enel, a declarat că România poate atinge ținta impusă la nivel european de a instala până în anul 2020 contoare inteligente la 80% dintre consumatorii de electricitate, fiind posibil ca, până în 2023, toți utilizatorii să beneficieze de sisteme inteligente de măsurare.
"O parte semnificativă a strategiei noastre o reprezintă instalarea de contoare inteligente. Există o țintă de 80% impusă de Uniunea Europeană pentru anul 2020 și vom investi în continuare în această zonă pentru ca acest obiectiv să fie atins", a spus Stassis.
Compania italiană de utilități Enel va investi în România 200 de milioane de euro, în perioada 2017-2019, pentru digitalizarea rețelelor și echipamentelor, conform strategiei anunțate în urmă cu un an.
Planul strategic al companiei cuprinde investiții totale la nivel global de 4,7 miliarde de euro în digitalizare, din care 3,8 miliarde de euro în instalații precum contoare inteligente, automatizarea și controlul de la distanță al stațiilor și gestionarea proceselor de lucru.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut