Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele soferilor est-europeni, afirma un reprezentant al transportatorilor belgieni
Data publicarii: 11-10-2017 | EconomieFirmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele soferilor est-europeni si trebuie sa trimitem un semnal clar catre Uniunea Europeana asupra faptului ca dumpingul social trebuie sa inceteze astfel incat toti soferii de TIR sa fie platiti egal, sustine John Reynaert, reprezentantul sindicatului transportatorilor ABVV-BTB din Belgia.
"În ultimii ani am avut numeroase contacte cu sindicatele din România. Dumpingul social nu este ceva nou, dar în sectorul de transporturi este cel mai rău ce se poate întâmpla unui șofer de TIR, unui om. Ei sunt tratați ca sclavi moderni, trăiesc în condiții inumane, luni la rând. În toate țările occidentale europene acele companii de transport fac profit pe spatele șoferilor est-europeni. Sunt mulți șoferi de TIR români în Europa de Vest, îi vedem zilnic, conduc camioane cu numere de înmatriculare românești, dar lucrează pentru companii belgiene de transport. Aceste companii de transport fac ceea ce li se permite în Europa, au filiale deschise în România, Bulgaria, Slovacia", a declarat, marți, John Reynaert, în cadrul unei conferințe pe tema transportatorilor și a dumpingului social, organizată de Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM).
În context, acesta a arătat că Uniunea Europeană trebuie atenționată în ceea ce privește dumpingul social.
"Trebuie să lucrăm împreună și să trimitem un semnal clar către Uniunea Europeană asupra faptului că dumpingul social trebuie să înceteze. Dorim drepturi egale și plata egală pentru toți șoferii de TIR, indiferent din ce țară provin. Aceștia trebuie plătiți la standardele țării în care conduc", susține Reynart.
În context, președintele Sindicatului Lucrătorilor din Transportul Rutier din România, Nina Frandeș, a afirmat că șoferii români au devenit sclavii Europei, iar legislația din România este nefavorabilă.
"Am devenit sclavii Europei, legislația din România ne este nefavorabilă, contractul colectiv de muncă, la nivel național, a fost scos. Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură a fost scos, iar din șoferi profesioniști am devenit muncitori necalificați, cu salariul minim pe economie. Aș dori să îi întreb pe cei care au scos aceste contracte colective de muncă dacă din șoferi profesioniști am devenit muncitori necalificați? Ni se cer atestate speciale pentru transport persoane, marfă, aceste atestate fiind suportate de șofer, iar la angajare șoferii români sunt angajați ca și muncitori necalificați. Când au făcut lucrul ăsta s-au gândit oare că ne aruncă în brațele angajatorilor ca sclavi, să lucrăm în comunitatea europeană, unde știți foarte bine ce costuri sunt. Marile companii de transport din Europa Centrală și de Vest vin în România, înmatriculează camioane în acte, parcul auto nefiind în România, ci în Belgia, Danemarca, Olanda, Suedia, și contractul individual de muncă este de România. Activitatea propriu-zisă a șoferilor este în Europa Centrală și de Vest, unde salariile le cunoașteți, nu sunt de 300 de euro, iar din această cauză am devenit sclavii Europei", a spus Nina Frandeș.
La rândul său, președintele Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a anunțat înființarea a două centre ale transportatorilor, unul la București și celălalt la Târgu Mureș, care să încerce să controleze dumpingul social.
Potrivit președintelui USLM, lucrătorii din România sunt "racolați" de către companiile occidentale pe salarii mai mici decât primesc lucrătorii din vest, dar mai mari decât cele primite în România.
"O să dau câteva explicații pe această temă, cu care se confruntă nu numai transportatorii, ci și alte domenii, de exemplu domeniul sanitar, partea de IT, oamenii cei mai buni din aceste domenii sunt racolați de către administrațiile occidentale pentru că se mulțumesc cu salarii mult mai mici decât cei de acolo, dar sunt mai mari decât le primesc aici, asta datorită diferenței nivelului de trai. Tocmai de aceea s-a și generat un alt proiect, pe transport echitabil, astfel încât oamenii noștri să fie tratați în condiții egale, acolo unde prestează diverse servicii și pentru că cele două centre care se înființează azi încep cu transportul rutier", a mai spus Rădoi.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut