Topul etichetelor stupide: cele mai aberante indicatii si avertizari ce insotesc produsele americane
Data publicarii: 08-01-2007In cursul anului trecut, MLA a primit 150 de propuneri de la diversi cetateni socati de prostiile pe care le gasesc scrise pe ambalajele sau instructiunile de folosire a tot felul de produse. Grupul a ales cinci dintre acestea, cele trei castigatoare fiind desemnate prin vot de ascultatorii unui post de radio.
Prostia dauneaza grav sanatatii
Premiul intai, in valoare de 500 de dolari, a fost incasat de Bob Wilkinson, patronul unei spalatorii publice din Detroit, cel care a fotografiat inscriptia geniala de pe unul dintre utilajele sale: "Nu puneti nicio persoana in acest aparat".
Compania producatoare a explicat insa ca a plasat acest avertisment pe masina respectiva pentru a se pune la adapost de un eventual proces in cazul unui nefericit accident. Un purtator de cuvant al companiei a explicat ca a existat un astfel de caz, cand o alta firma s-a trezit data in judecata dupa moartea unei persoane intr-o masina de spalat.
In opinia celor de la MLA, acest gen de procese au devenit o adevarata plaga a societatii americane, iar masurile de siguranta pe care si le iau companiile nu ajuta la nimic.
Dimpotriva, consumatorilor li se servesc instructiuni si avertismente tot mai stufoase si mai penibile, astfel incat exista riscul sa nu le mai ia in seama nici macar pe cele cu adevarat importante, spune Robert B. Dorigo Jones, presedintele grupului MLA. Pe locul doi s-a clasat avertismentul gasit pe un iaht - "Nu folositi un chibrit aprins ori o flacara deschisa pentru a verifica nivelul combustibilului din rezervor".
Locul trei a revenit, la egalitate, indicatiei de un bilet de loterie "Nu calcati cu fierul" si sfatului de a nu usca celularul la microunde.
Decernarea premiilor a coincis cu lansarea cartii lui Jones: "Scoateti copilul inainte de pliere: 101 cele mai stupide, prostesti si trasnite avertismente".
Titlul face referire la o pretioasa indicatie prin care parintii erau atentionati sa scoata copilul din caruciorul pliant inainte de a-l strange. Dincolo de dorinta de a amuza publicul cu aceste perle din gandirea fabrican-tilor de bunuri de larg consum, Jones spune ca scopul sau este de a trezi lumea la realitate si de a pune capat proceselor abuzive care sufoca justitia americana.
Citeste tot articolul in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut