Asocierea Baicons Impex SRL - Acciona Ingenieria SA a inceput studiile geotehnice in zona Podului Gradistea
Data publicarii: 14-10-2017 | EconomieAsocierea Baicons Impex SRL - Acciona Ingenieria SA a demarat lucrarile pentru realizarea studiilor geotehnice in zona Podului Gradistea, a anuntat, vineri, Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA, intr-un comunicat.
Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu și planificarea activităților proiectului tehnic printr-o soluție de execuție pe două loturi, respectiv: Lotul I — Redeschiderea circulației feroviare pe podul peste râul Argeș, între Vidra și Grădiștea, iar Lotul II — Modernizarea liniei CF București Nord — Giurgiu Nord, până la frontieră.
"Asocierea Baicons Impex SRL — Acciona Ingenieria SA a demarat lucrările pentru prelevarea probelor de pământ la adâncimi de 10 — 30 de metri și măsurătorile pentru determinarea caracteristicilor geotehnice ale terenului de fundare din zona Podului de la Grădiștea. Aceste investigații au drept scop asigurarea unui grad ridicat de încredere asupra viabilității traseului, a soluțiilor tehnice și a structurilor definite în cadrul studiului de fezabilitate", se arată în comunicat.
Potrivit CFR, în prima etapă se va elabora documentația tehnico-economică necesară lansării procedurii de proiectare și execuție a lucrărilor pentru redeschiderea circulației pe podul de cale ferată peste râul Argeș (lotul I), iar în cea de-a doua etapă vor fi stabilite soluțiile tehnice pentru modernizarea liniei București Nord — Giurgiu Nord — Frontieră (lotul II).
Obiectivele generale ale proiectului vizează: redeschiderea circulației pe podul de la Grădiștea, modernizarea liniei CF București Nord — Jilava — Giurgiu Nord — Frontieră, îmbunătățirea confortului și a siguranței feroviare, reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație, creșterea traficului de marfă de tranzit, respectiv asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava — București Progresu și Giurgiu Nord — Giurgiu Oraș.
Compania de Căi Ferate România (CFR) și Asocierea Baicons Impex SRL — Acciona Ingenieria au semnat contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei București Nord — Jilava — Giurgiu Nord — Frontieră, inclusiv podul de la Grădiștea, valoarea acestuia fiind de 7,95 de milioane de lei, iar durata de implementare de 18 luni.
Studiul de fezabilitate va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile, respectiv prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM).
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall