Oferta Transilvania Broker de Asigurare, subscrisa in totalitate; la Sphera Franchise Group, subscriere de 33.000 actiuni
Data publicarii: 25-10-2017 | EconomieOferta publica de listare a Transilvania Broker de Asigurare a fost subscrisa in totalitate, marti, din primele patru ore, in timp ce la Sphera Franchise Group s-au subscris, la finalul zilei, peste 33.000 actiuni din cele peste 9,8 milioane, la aceasta companie neexistand discount la oferta, conform informatiilor furnizate de investitori.
Astfel, listarea Transilvania Broker de Asigurare este una sigură, urmând a fi tranzacționată sub simbolul TBK. Compania oferă un discount de 7% investitorilor în primele două zile de ofertă. În ceea ce privește Sphera Franchise Group (simbol SFG), aceasta nu oferă discount, spre deosebire de celălalt emitent, acest lucru explicând de ce multe oferte s-au îndreptat doar spre TBK.
Acționarii Transilvania Broker de Asigurare vor să încaseze până la 9,68 milioane lei din listarea companiei pe piața românească de capital, se arată în prospectul publicat pe site-ul Bursei de Valori București (BVB).
Deținătorii acțiunilor puse în vânzare sunt Login Gabriel, care are 1,5 milioane de acțiuni, el vânzând 375.000, reprezentând 15%, și Niculae Dan, care are un milion de acțiuni și urmează să vândă 250.000 de acțiuni (10% din capitalul social). În total va fi listat un procent de 25% din acțiunile companiei.
Prețul de subscriere este între 12 și 15,5 lei/acțiune, pasul de preț fiind de 0,01 lei, iar perioada de derulare a ofertei este de marți până pe 2 noiembrie.
Pentru subscrierile realizate în primele două zile lucrătoare ale perioadei de derulare a ofertei, investitorii vor fi îndreptățiți să plătească 93% din prețul final al ofertei, iar cei care subsiu în următoarele trei zile după cele două, vor plăti 97% din preț. Oferta va consta într-o singură tranșă de subscriere. Subscrierea minimă în ofertă este de 200 de acțiuni, iar cea maximă de 625.000.
"În cazul în care oferta este subscrisă în proporție de 100% sau mai puțin, iar volumul total al subscrierilor în ofertă depășește nivelul minim pentru încheierea cu succes a acesteia, tuturor investitorilor care au subscris la un preț mai mare sau egal decât prețul de ofertă li se vor realiza alocări integrale, egale cu volumele menționate în formularele de subscriere. Dacă oferta este suprasubscrisă, alocarea pe partea de cumpărare se va realiza conform principiului pro-rata, prin utilizarea algoritmului Bursei de Valori București și numai pentru acele ordine aferente unor subscrieri realizate la un preț mai mare sau egal decât prețul de ofertă stabilit, separat pentru fiecare ordin în parte", se arată în prospect.
În anul 2015, profitabilitatea emitentului a crescut cu 141,48%, urcând de la 1.562.746 lei (2014) la 3.773.872 lei (2015). În ceea ce privește anul 2016, prin comparație cu anul precedent, profitul înainte de impozitare a scăzut cu 4,58%, fiind în sumă de 3.600.821 lei.
În ceea ce privește Sphera Franchise Group, companie care administrează restaurante sub brandurile KFC, Pizza Hut și Taco Bell, acționarii speră să obțină până la 324,4 milioane lei din listarea companiei pe piața românească de capital, reiese din prospectul publicat pe site-ul Bursei de Valori București.
Perioada de subscriere începe marți și se încheie pe 2 noiembrie, prețul pornind de la 25 lei pe acțiune oferită până la 33 lei.
"Oferta constă în oferirea de către Acționarii Vânzători a unui număr de până la 9.831.753 acțiuni. Aceasta este împărțită în două tranșe: un procent de 15% din acțiunile oferite (respectiv, un număr de 1.474.763) va fi oferit inițial Investitorilor de Retail și cele rămase (respectiv un număr de 8.356.990 acțiuni oferite) vor fi oferite către Investitori Instituționali", se arată în document.
Împărțirea acțiunilor oferite în tranșa Investitorilor de Retail între acționarii vânzători este de 1.300.166 acțiuni de către Lunic (Cipru) și 174.597 acțiuni de către MBL (România), iar la tranșa Investitorilor Instituționali între acționarii vânzători este de 7.367.607 acțiuni de către Lunic (Cipru) și 989.383 acțiuni de către MBL (România).
"Veniturile brute estimate care vor fi obținute de acționarii vânzători din vânzarea acțiunilor oferite în cadrul ofertei vor fi de aproximativ 324.447.849 lei (presupunând că toate acțiunile oferite vor 11 vândute la prețul maxim de ofertă din cadrul intervalului de preț și nu vor fi utilizate fonduri pentru activitățile de stabilizare)", menționează sursa citată.
Sphera este compania de holding pentru societățile grupului care dețin dreptul de a administra restaurante sub brandul KFC în România, Republica Moldova și în anumite regiuni din nordul Italiei și restaurante sub brandul Pizza Hut și Taco Bell în România.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut