Seful Volkswagen dezminte ca producatorii auto germani ar fi format un cartel pentru stabilirea preturilor
Data publicarii: 26-10-2017 | EconomieProducatorii auto germani care sunt investigati pentru o posibila intelegere secreta nu s-au implicat in stabilirea preturilor sau intr-un cartel ilegal, a afirmat miercuri directorul general al Volkswagen, Matthias Mueller, transmite Reuters.
Foto:(c) Martin Meissner/AP
Luni, Comisia Europeană a extins investigația privind existența unui posibil cartel între principalii producătorii auto din Germania, efectuând inspecții la sediile Daimler și Volkswagen, după cele realizate la BMW.
În iulie, oficialii europeni din domeniul concurenței anunțau că investighează o presupusă înțelegere între principalii producători auto germani, după ce revista Der Spiegel anunța că este posibil ca Volkswagen, BMW, Audi și Porsche să fi conspirat timp de decenii pentru stabilirea prețurilor sistemelor de tratare a emisiilor diesel și altor componente ale vehiculelor folosind comitetele din industria auto.
"Nu am informații legate de stabilirea prețurilor. Respectăm foarte mult legislația referitoare la carteluri", a declarat șeful VW, cel mai mare producător auto mondial.
Declarațiile sale coincid cu cele ale șefului Daimler, Dieter Zetsche, care a afirmat marți seară că această cooperare între companiile rivale germane a fost benefică pentru clienți și nu i-a afectat.
Producătorii auto germani au cooperat în probleme legate de standardizare, sub conducerea Asociația Producătorilor Germani de Automobile (VDA), a afirmat Mueller, fără a da detalii suplimentare.
Aproximativ 200 de angajați din 60 de comitete din industria auto au discutat probleme legate de modernizarea vehiculelor, motoarele pe benzină și motorină, dispozitive de frânare și de transmisie, ambreiaje, precum și sisteme de evacuare a gazelor de eșapament, a informat Der Spiegel, citând o scrisoare a autorității de concurență.
Der Spiegel susține că producătorii auto ar fi discutat ce alegeri au în privința furnizorilor și a prețului componentelor. Din 2006, companiile auto analizează costul tehnologiei AdBlue, un produs aditiv pe bază de uree, care reduce substanțial emisiile poluante ale motoarelor diesel.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut