Isarescu, catre bancheri: Adam Smith vorbea despre o etica a negocierilor, nu neaparat sa iti tai clientul la beregata
Data publicarii: 26-10-2017 | EconomieOnorabilitatea nu e un moft in activitatea bancara, ci o conditie esentiala a activitatii de bancher si a functionarii pietelor ca sa fie cat mai putin reglementate, a declarat miercuri Mugur Isarescu, guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (BNR), in cadrul "Banking Compliance Summit", organizat de Institutul Bancar Roman (IBR).
"Pe plan internațional tot mai mult se spune că 'good ethics is a good business', deci dacă ai comportament etic corect, și business-ul merge bine. Cred că au trecut ceva ani de când v-am spus despre acest reviriment al eticii în business. Bancherul trebuie să fie câinos, Lupul de pe Wall Street, știți filmele, și este un reviriment. V-am spus că nu mi se pare surprinzător pentru că tot ce se numește clasicism în economia politică, la englezi a pornit dintr-o societate cu comportamente aproape puritane. La Adam Smith etica era prezumată în orice activitate de business. Etica era prezumată în funcționarea piețelor și a mâinii invizibile. Asta e. Când Adam Smith vorbea despre faptul că dacă urmărești interesul celălalt, îți urmărești interesul tău, vorbea despre o anumită etică a negocierilor, nu neapărat să îți tai clientul la beregată", a spus Isărescu.
El a amintit faptul că primele bănci moderne au apărut în Olanda puritană.
"Primele bănci moderne nu au apărut în Olanda? Olandă puritană, protestante. Normele eticii la baza banking-ului modern au fost prezumate. Onorabilitatea nu e un moft în activitatea bancară, ci o condiție esențială a activității de bancher și a funcționării piețelor ca să fie cât mai puțin reglementate", a mai arătat guvernatorul.
De asemenea, Isărescu a precizat că aceia care incită cel mai mult împotriva băncilor sunt chiar foști angajați sau colaboratori.
"Este o neghiobie să inciți populația împotriva băncilor. Așa e, dar nu uitați că cei care incită cei mai mult în prezent sunt foști salariați de-ai dumneavoastră, din bănci sau colaboratori. Că i-a supărat, că nu, nu mai contează. Nu puteți să tratați cu ușurință chestia asta. 'Băi, unul e frustrat, altul e ratat'. Trebuie să vă preocupe de ce penetrează foarte rapid media românească. E o temă pe care nu cred că trebuie să o neglijați", a explicat Isărescu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut