REPORTAJ In interiorul fabricii Dacia din Tangier (Maroc)
Data publicarii: 31-10-2017 | EconomieJurnalistii de la publicatia Autocar din Marea Britanie au calatorit in Maroc pentru a vizita fabrica diviziei romane a Renault, Dacia, din Tangier, unde se produc cele mai ieftine masini vandute in Regatul Unit.
Uzina din Tangier a fost deschisă în 2012 și produce anual 340.000 de unități.
În 1928, Renault a vândut primele vehicule pe piața marocană prin intermediul companiei Somar. Aceasta a devenit Renault Moroc în 1967, după ce compania a inaugurat facilitatea de asamblare Somaca din Casablanca.
În 2005, Renault devine acționar majoritar al fabricii Somaca și, doi ani mai târziu, a prezentat planurile pentru o nouă unitate și infrastructura necesară, inclusiv o legătură feroviară către noul port Tangier-Med. Noua uzină din Tangier a fost deschisă în 2012 și o a doua linie de producție și-a început activitatea la Casablanca în 2013.
Dacia are o cotă de piață de 29% în Maroc, iar împreună cu brandul Renault ajunge la 42% din piață. Altfel spus, Franța a păstrat relații foarte strânse și cordiale cu fosta sa colonie.
Oficialii francezi au încurajat companiile auto să profite de avantajele Tangier-Med și să investească în zonă. Ministrul marocan al Industriei, Moulay Hafid Elalamy, declara recent că se așteaptă ca țara sa să producă un milion de vehicule — cu 80% din componente produse local — până în 2020. În prezent, sunt fabricate 650.000 de unități. Fabrica din Tangier produce anual 340.000 de vehicule, aici se lucrează șase zile pe săptămână, fiind aproximativ 8.000 de angajați. Sunt produse patru modele Dacia: Logan MCV, Lodgy, Sandero și Dokker.
În iunie, Autoritatea portuară din Tangier a anunțat că Renault a exportat până acum un milion de mașini produse în Maroc. Fabricile din Casablanca și Tangier trimit 95% și, respectiv, 70% din producția lor către piețele externe. Dar realizarea principală a fabricii din Tangier este eficiența energetică. Peste 90% din necesarul său de energie vine din surse regenerabile.
Pe lângă vehicule, Renault exportă și componente auto produse în Maroc către alte unități de producție din India, România, Argentina, Brazilia și Columbia.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză