Dezbatere privind provocarile distributiei traditionale de bunuri in economia nationala, o piata de trei miliarde de euro

Data publicarii: 02-11-2017 | Economie

Piata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii, respectiv 19%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR).

În ultimii trei ani ani, piața românească de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu mișcare rapidă — n. r.) a înregistrat o creștere valorică de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.

Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) și Academia de Studii Economice din București organizează joi o conferință referitoare la provocările strategice ale distribuției tradiționale de bunuri în economia națională.

Temele centrale ale conferinței vizează statutul economic și juridic al operatorilor economici care realizează în sistem tradițional distribuția bunurilor de larg consum și necesitatea unui mediu concurențial loial între diferitele tipuri de comerț în piața națională.

"Scopul acestei dezbateri este de a furniza Guvernului și Parlamentului suport profesional în vederea elaborării de acte normative care să reglementeze comerțul din România pe baza următoarelor principii: asigurarea securității alimentare și accesului consumatorilor la o diversitate cât mai mare de produse de calitate, dezvoltarea IMM-urilor pe întreg lanțul economic de la producție până la comerț, echitate concurențială și bunăstare economică pentru toți operatorii economici, îmbunătățirea cadrului legislativ administrativ, comercial și fiscal referitor la suprafața comercială maxim admisă la nivel de unități administrativ teritoriale", precizează organizatorii.

De asemenea, crearea unor măsuri de finanțare cu fonduri UE pentru distribuția de bunuri în România și limitarea prin act normativ a suprafeței de vânzare admisibilă în orașe la maximum 200 de metri pătrați sunt alte teme de dezbatere.

"În lipsa unor mecanisme de finanțare publică pentru dezvoltarea distribuției autohtone de bunuri, efectele asupra economiei naționale vor fi în lanț următoarele: lipsa sustenabilității multor investiții în domeniul producției de bunuri agroalimentare și non-agricole, realizate prin PNDR; creșterea gradului de dependență a producătorilor autohtoni de comerțul realizat de supermagazine, corelat cu creșterea presiunii asupra prețului de cost al alimentelor și, implicit, cu efecte nefaste asupra calității acestora; diminuarea suprafețelor de depozitare și comercializare cu ridicata și cu amănuntul ale operatorilor economici cu capital românesc; scăderea locurilor de muncă în domeniul serviciilor comerciale și implicit creșterea presiunii economice, bugetare și sociale; creșterea galopantă a dependenței pieței de consum de produse non-autohtone", susțin reprezentanții ACDBR.

Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) are în componență 34 de membri, o cifră de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajați și o flotă auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, există peste 45.000 de clienți care asigură 'distribuția tradițională' a bunurilor de larg consum pe teritoriul național.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: