Dezbatere privind provocarile distributiei traditionale de bunuri in economia nationala, o piata de trei miliarde de euro
Data publicarii: 02-11-2017 | EconomiePiata distributiei traditionale din Romania, in valoare de aproape trei miliarde de euro, este generata de circa 150 de operatori economici, regiunile Muntenia si Transilvania fiind acoperite de 21% din companii, respectiv 19%, potrivit datelor furnizate de Asociatia Companiilor de Distributie de Bunuri din Romania (ACDBR).
În ultimii trei ani ani, piața românească de FMCG (Fast-moving consumer goods; bunuri de consum cu mișcare rapidă — n. r.) a înregistrat o creștere valorică de 3-4%, iar marja medie de profitabilitate a fost de 2,35%.
Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) și Academia de Studii Economice din București organizează joi o conferință referitoare la provocările strategice ale distribuției tradiționale de bunuri în economia națională.
Temele centrale ale conferinței vizează statutul economic și juridic al operatorilor economici care realizează în sistem tradițional distribuția bunurilor de larg consum și necesitatea unui mediu concurențial loial între diferitele tipuri de comerț în piața națională.
"Scopul acestei dezbateri este de a furniza Guvernului și Parlamentului suport profesional în vederea elaborării de acte normative care să reglementeze comerțul din România pe baza următoarelor principii: asigurarea securității alimentare și accesului consumatorilor la o diversitate cât mai mare de produse de calitate, dezvoltarea IMM-urilor pe întreg lanțul economic de la producție până la comerț, echitate concurențială și bunăstare economică pentru toți operatorii economici, îmbunătățirea cadrului legislativ administrativ, comercial și fiscal referitor la suprafața comercială maxim admisă la nivel de unități administrativ teritoriale", precizează organizatorii.
De asemenea, crearea unor măsuri de finanțare cu fonduri UE pentru distribuția de bunuri în România și limitarea prin act normativ a suprafeței de vânzare admisibilă în orașe la maximum 200 de metri pătrați sunt alte teme de dezbatere.
"În lipsa unor mecanisme de finanțare publică pentru dezvoltarea distribuției autohtone de bunuri, efectele asupra economiei naționale vor fi în lanț următoarele: lipsa sustenabilității multor investiții în domeniul producției de bunuri agroalimentare și non-agricole, realizate prin PNDR; creșterea gradului de dependență a producătorilor autohtoni de comerțul realizat de supermagazine, corelat cu creșterea presiunii asupra prețului de cost al alimentelor și, implicit, cu efecte nefaste asupra calității acestora; diminuarea suprafețelor de depozitare și comercializare cu ridicata și cu amănuntul ale operatorilor economici cu capital românesc; scăderea locurilor de muncă în domeniul serviciilor comerciale și implicit creșterea presiunii economice, bugetare și sociale; creșterea galopantă a dependenței pieței de consum de produse non-autohtone", susțin reprezentanții ACDBR.
Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România (ACDBR) are în componență 34 de membri, o cifră de afaceri de circa 500 de milioane de euro, aproape 5.500 de angajați și o flotă auto de aproximativ 3.600 de autovehicule. De asemenea, există peste 45.000 de clienți care asigură 'distribuția tradițională' a bunurilor de larg consum pe teritoriul național.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut