Bucurestiul si Praga, pe primul loc in topul oraselor din ECE care au atras noi retaileri in ultimul an
Data publicarii: Astazi, 03-11-2017 | EconomieCapitala Romaniei a atras peste 20 de noi retaileri din intreaga lume in principalele centre comerciale din oras si ocupa, alaturi de Praga, prima pozitie in topul regional privind atragerea de noi investitii de profil, se arata intr-o analiza de specialitate remisa joi AGERPRES.
Nu mai puțin de 80 de noi branduri consacrate au intrat pe piețele din Europa Centrala și de Est într-o perioadă în care numărul proiectelor și al dezvoltatorilor de spații comerciale se afla pe un trend ascendent.
Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucureștiul ia fața unor mari capitale precum Berlin și Madrid și se află în topul european al orașelor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local. Londra (65), Paris (36) și Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulți retaileri în cursul anului 2016.
Cei 80 de noi retaileri nou intrați în regiune au deschis, doar în cursul anului trecut, conform analizei CBRE, peste 85 de noi spații comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanțuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.
Specialiștii apreciază că nivelul consumului și cheltuielile cu retailul din țările dezvoltate ale ECE au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus față de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spațiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creștere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE.
Potrivit datelor prezentate la CEE Retail Days, 34% din totalul noilor intrați pe piață reprezintă branduri de lux și destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele și restaurante.
Generația Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieșirile cu prietenii, achiziții de produse și servicii, cinematograf, concerte sau activități variate, tendință care se observă și în cazul Generației Z, a persoanelor născute între 1995 și 2010, spun specialiștii de la CBRE. Spre deosebire de Millennials, cei din Generatia Z își doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi și nu doar pentru ieșirile cu prietenii. Tot aceștia sunt și cei pentru care granițele dintre online și offline nu mai există și un magazin fizic și o oferta online nu vor mai oferi diferențe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradițional și online.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut