UCPR: Pretul oualor a crescut la poarta fermei cu 24% in luna octombrie; "criza fipronilului" a distorsionat piata
Data publicarii: 04-11-2017 | EconomiePretul oualor a crescut la poarta fermei cu 24% in octombrie 2017, comparativ cu perioada similara a anului trecut, aceasta situatie fiind determinata de "criza fipronilului" din luna august, care a distorsionat piata in unele state membre ale Uniunii Europene, sustin crescatorii de pasari din Romania.
Potrivit datelor furnizate AGERPRES de către reprezentanții Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), în luna octombrie 2017, ouăle s-au vândut, în medie, cu 36 de bani pe bucata, fără TVA, la poarta fermei, însă în magazine prețul a sărit de 80 de bani pe bucată.
"Uniunea Crescătorilor de Păsări din România (UCPR) a analizat evoluția pieței ouălor în perioada octombrie 2017 față de octombrie 2016, conform "Observatorului Prețurilor la poarta fermei în UE", iar creșterea prețului la poarta fermei, în medie pe cele 28 state membre UE, a fost de circa 40% în perioada analizată, în timp ce în România, în aceeași perioadă, prețul oului la poarta fermei a crescut cu 24%", precizează UCPR.
În țările vecine României, prețul oului de consum la poarta fermei a crescut cu circa 30% în Ungaria, 23% în Polonia, 23% în Bulgaria, iar cele mai mari creșteri de prețuri în UE se înregistrează în Grecia — 151%, Germania — 81%, Belgia — 55% și Spania — 51%, arată analiza UCPR.
"Această situație din piața ouălor de consum este determinată de "criza fipronilului" din luna august 2017, manifestată în unele state membre UE, care a dus la eliminarea din producție a unui număr important de găini ouătoare, lucru care a distorsionat piața ouălor de consum. Situația actuală va mai dura o perioadă, până când găinile care înlocuiesc pe cele eliminate din producție vor începe să producă ouă", subliniază reprezentanții UCPR.
Din estimările făcute de crescătorii de păsări din România, piața ouălor de consum se va regla abia în lunile februarie — martie 2018.
Totodată, reprezentanții UCPR susțin că piața ouălor de consum din România este influențată și de producția din gospodăriile țărănești, care reprezintă circa 60% din producția totală de ouă la nivel național.
"Piața ouălor este sezonieră, respectiv în primăvară — vară oferta de ouă crește și prețul ouălor scade, iar în perioada toamnă — iarnă oferta de ouă se reduce și prețurile încep să crească. De exemplu, prețul ouălor la poarta fermei în lunile iunie — iulie 2017 a fost mai mic cu 30% față de prețul realizat în lunile noiembrie — decembrie 2016", au mai spus crescătorii de păsări din România.
În vară, ouăle s-au vândut la poarta fermei, fără TVA, în medie cu 18 bani pe bucată.
Până la această dată, producția internă de ouă consum realizată de fermele profesionale, a crescut față de anul 2016 cu 4%.
Cei peste 200 de producători de ouă din UCPR realizează 85% — 90% din producția autohtonă de ouă obținută în sistem industrial, iar producția anuală de ouă se ridică, în medie, la circa 1,36 de miliarde de bucăți.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut