BMW si-a imbunatatit estimarile privind profitul in 2017, desi castigurile au scazut in T3
Data publicarii: 07-11-2017 | EconomieGrupul german Bayerische Motoren Werke AG (BMW) si-a imbunatatit estimarile privind profitul inainte de taxe din acest an, chiar daca au scazut castigurile in trimestrul trei din 2017, pe fondul majorarii cheltuielilor pentru noile tehnologii si modele, transmit Reuters si Bloomberg.
Al doilea mare producător de automobile de lux din lume se așteaptă la "o creștere solidă", de 5-10%, a profitului înainte de taxe în 2017, după ce anterior estimase "un ușor avans" comparativ cu 2016. BMW a raportat anul trecut un profit înainte de taxe de 9,67 miliarde de euro.
De asemenea, veniturile ar urma să crească "ușor" anul acesta, cu 1-5%, prognoza anterioară fiind "o majorare semnificativă" a veniturilor.
În trimestrul trei din 2017, profitul înainte de taxe a scăzut cu 5,9%, la 2,42 miliarde de euro (2,81 miliarde de dolari), în timp ce analiștii se așteptau la 2,41 miliarde de euro.
Pentru a reduce decalajul față de Mercedes pe piața automobilelor de lux, BMW a lansat noi modele, cum ar fi BMW Serie 8 coupe și SUV-ul X7. De asemenea, a majorat investițiile pentru a lansa până în 2025 cel puțin 12 vehicule pe baterii.
Profitul înainte de taxe și dobânzi (EBIT) a scăzut la 2,30 miliarde de euro, în timp ce analiștii se așteptau la 2,37 miliarde de euro.
Marja de profit s-a redus în trimestrul trei din 2017 la 8,3%, de la 8,5%, în timp ce Mercedes a raportat o marjă de profit de 11,1%, excluzând costurile cu rechemările la service.
Mercedes-Benz și-a majorat avansul față de rivalul BMW în primele nouă luni, grație unor noi modele precum SUV-urile GLC și GLA și sedanul restilizat E-Class, fiind în grafic pentru a-și menține poziția de cel mai mare producător de automobile de lux din lume.
În primele nouă luni din 2017, vânzările Mercedes, divizia de lux a Daimler AG, au urcat cu 12%, la 1,72 milioane de vehicule, în timp ce brandul BMW a raportat un avans de 3,9%, la 1,54 milioane de unități. Livrările Audi, divizia de lux a Volkswagen AG, au scăzut cu 2% în perioada ianuarie — septembrie 2017, la 1,38 milioane de vehicule.
Luna trecută, Mercedes a anunțat un program de reducere a costurilor cu patru miliarde de euro până în 2025, pentru a contracara așteptata presiune asupra câștigurilor. Brandul se va confrunta cu o reducere a profitului în schimbul majorării vânzărilor de vehicule electrice, îndeplinind astfel standardele mai dure privind emisiile în viitor, a afirmat directorul financiar Frank Lindenberg.
Divizia de lux a Daimler se așteaptă ca până la 25% din sedanuri, SUV-uri și automobile cu două locuri să fie electrice până în 2025, inclusiv viitorul SUV mediu EQ-C, care va fi lansat în 2019.
În România, Daimler are două unități de producție, în Cugir și Sebeș.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut