Indicatorul de incredere macroeconomica, la cea mai mica valoare din ultimii patru ani si jumatate
Data publicarii: 23-11-2017 | EconomieIndicatorul de incredere macroeconomica al CFA Romania a scazut in octombrie, fata de luna anterioara, pentru a cincea luna consecutiv, la valoarea de 43,4 puncte, cea mai scazuta din aprilie 2013, potrivit unui comunicat al CFA Romania.
Declinul a fost cauzat de ambele componente ale indicatorului. Astfel, indicatorul condițiilor curente a fost de 59,1 puncte, valoare în scădere cu 4,8 puncte, în timp ce indicatorul anticipațiilor a scăzut cu 0,6 puncte, până la valoarea de 35,5 puncte (cea mai redusă valoare din octombrie 2012).
În ceea ce privește cursul de schimb EUR/RON, 89% dintre participanți anticipează o depreciere a leului în următoarele 12 luni. Astfel, valoarea medie a anticipațiilor pentru orizontul de 6 luni este de 4.6421, în timp ce pentru orizontul de 12 luni valoarea medie a cursului anticipat este de 4.6817.
Rata anticipată a inflației pentru orizontul de 12 luni (noiembrie 2018/noiembrie 2017) a înregistrat o valoare medie de 2,75% (valoare mai mare cu 0,39 puncte procentuale față de cea înregistrată în exercițiul anterior).
"Sunt de remarcat anticipațiile de majorare a ratelor de dobândă la leu atât pentru scadențele pe termen scurt (3 luni) cât și pentru cele pe termen mediu (5 ani), 98%, și respectiv 93% dintre participanții la sondaj anticipând această evoluție. Astfel, rata medie a ROBOR cu scadența de 3 luni anticipată peste 12 luni este 2,63% (valoare în creștere cu 0,69 puncte procentuale față de cea înregistrată în exercițiul anterior)", se mai arată în comunicat.
Indicatorul CFA România de Încredere Macroeconomică a fost lansat de către CFA România în luna mai 2011 reprezentând un indicator prin care dorește să cuantifice anticipațiile analiștilor financiari cu privire la activitatea economică în România pentru un orizont de timp de un an.
Sondajul este realizat în ultima săptămână a fiecărei luni iar participanții sunt membri ai CFA România și candidații pentru nivelurile II și III ale examenelor CFA.
Indicatorul de încredere macroeconomică ia valori între 0 (lipsa încrederii) și 100 (încredere deplină în economia românească) și este calculat pe baza a 6 întrebări cu privire la condițiile curente (referitoare la mediul de afaceri și piața muncii) și anticipațiile, pentru un orizont de timp de un an, pentru mediul de afaceri, piața muncii, evoluția venitului personal la nivel de economie și evoluția averii personale la nivel de economie.
Pe lângă întrebările necesare pentru calculul indicatorului de încredere macroeconomică, sondajul evaluează și anticipațiile, tot pentru un orizont de timp de un an, pentru rata inflației, ratele de dobândă, cursul de schimb EUR/RON, indicele bursier BET, condițiile macroeconomice globale și prețul petrolului.
CFA România este asociația profesioniștilor în investiții din România.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut