Vicepresedintele Asociatiei Retailerilor: Vom iesi la momentul oportun sa dam un raspuns cu privire la ancheta Consiliului Concurentei
Data publicarii: 24-11-2017 | EconomieMarii retaileri vor iesi si vor da un raspuns in cazul scandalului de scumpire a oualor la momentul pe care il vor considera oportun, iar pana atunci asteapta finalizarea anchetei Consiliului Concurentei, a declarat joi, pentru AGERPRES, Florin Capatana, vicepresedinte, Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania, prezent la conferinta "Romanian Food & Agribusiness Conference 2017", organizata de BusinessMark.
"Vom ieși la momentul la care noi vom considera că este oportun să ieșim și să dăm un răspuns cu subiect și predicat la acuzațiile lansate în spațiul public. Până atunci ne-am rezervat dreptul de a vedea ce va spune Consiliul Concurenței și de a se termina ancheta care este, am înțeles, în desfășurare", a spus Florin Căpățână.
De asemenea, acesta a precizat că, până în acest moment, din informațiile pe care le deține, autoritatea de concurență nu a demarat controale la sediile retailerilor, însă acestea pot fi lansate oricând.
"Că ouăle costă 36 de bani habar nu am, dar toți știm că polonezii și-au închis nenumărate ferme din cauza salmonelei, toți știm că am avut o problemă cu substanța aceea și că s-au oprit niște ouă la graniță. Toți știm treaba aceasta. Toți știm că a fost o criză a oului pe piața europeană. Dacă eu aș fi producător de ouă și nu aș fi închis și aș fi fost corect, ce făceam? Nu aș fi încercat să îmi scot și eu banii în perioada acesta? Contează că produc la 36 de bani? Admite piața să îl vând la un leu, la un leu îl vând domnule! Încerc să scot niște bani pentru că așa se trăiește", a afirmat Sorin Minea, președinte Angst și președinte Romalimenta.
Minea a explicat că o perioadă nu au fost ouă în magazine pentru că oferta a fost mult mai mică decât cererea, iar în asemenea condiții prețul produsului crește.
De asemenea, Minea a precizat că untul vândut în România s-a scumpit cu 11%, în condițiile în care în Europa s-a scumpit cu 40%, iar țara noastră produce între 40-45% din necesar, iar restul este importat ca unt vrac pe care îl ambalează și îl vinde pe piața autohtonă.
Reprezentanții Ministerului Agriculturii, ANSVSA, ANPC și ANAF s-au întâlnit la începutul acestei săptămâni pentru a discuta pe tema posibilelor cauze ale scumpirii alimentelor din ultima perioadă. Potrivit președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Bogdan Pandelică, peste o săptămână, instituțiile ar trebui să vină cu un raport pe care să-l prezinte primului-ministru.
El a mai spus că ANPC nu a primit plângeri din partea consumatorilor privind prețurile mari din ultima perioadă.
La rândul său, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a declarat, pentru AGERPRES, că instituția pe care o reprezintă a demarat o analiză, la sesizarea Ministerului Agriculturii, pentru a determina cauzele scumpirii accelerate a alimentelor în această lună.
El a arătat că unele creșteri de prețuri par să aibă caracter regional, cum este cazul ouălor și untului, însă acest lucru nu ar justifica pe deplin scumpirile din România.
Totodată, întrebat dacă se suspectează o înțelegere între retaileri, Chirițoiu a răspuns: "Nu aș putea să spun acum acest lucru, este prea devreme. Vom analiza tot lanțul, de la producție la raft, să vedem dacă avem de-a face cu un mecanism de piață funcțional".
Ministrul Agriculturii, Petre Daea, a declarat recent, pentru AGERPRES, că a sesizat Consiliul Concurenței în privința scumpirilor apărute la alimente, în special la ouă, carne și produse lactate, întrucât analizele Ministerului Agriculturii nu au scos în evidență motive obiective care să determine majorări de prețuri, iar instituția nu are instrumente și prevederi legale pentru a interveni pe piață.
Acesta a adăugat că "a luat la pas" în aceasta perioadă mai multe piețe și magazine din București și a constatat "anomalii și lucruri de neînțeles", în condițiile în care nu au fost înregistrate creșteri în costurile de producție, însă prețul alimentelor s-a dublat la raft, în unele cazuri.
Fermierii solicită și ei intervenția autorităților, în contextul în care ei spun că își vând producția la prețuri mai mici decât acum câteva săptămâni, însă, pe de altă parte, produsele ajung la consumator cu prețuri mult mai mari.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall