In 2007 vor fi finalizati 53 km de autostrada, iar alti 598 km vor fi in executie
Data publicarii: 12-01-2007In 2007 vor fi continuate lucrarile si la autostrada Brasov-Cluj-Bors pe primele doua tronsoane respectiv, Campia Turzii-Gilau (52 de km) si Suplacul de Barcau-Bors (63), estimandu-se ca pana la sfarsitul lunii februarie 2010 sa fie incheiate. Lucrarile vor fi executate de compania americana Bechtel, pentru cele doua tronsoane fiind alocati de la bugetul de stat 617,40 milioane euro. Autostrada Transilvania va avea o lungime de 415 km si va fi construita pe ruta Bors-Cluj-Tg. Mures-Brasov, urmand sa strabata sase judete si sa se finalizeze in 2013.
Lucrarile pentru autostrada Bucuresti-Brasov (42,5 km) se vor derula simultan pe cinci tronsoane. Pentru primul tronson al aceleiasi autostrazi, Bucuresti-Moara Vlasiei (19,5 km), va fi organizata pe 5 februarie licitatie, iar pana acum noua firme au achizitionat caietul de sarcini. Tronsonul Bucuresti-Ploiesti km 19/62 a fost castigat in 2006 de consortiu romanesc format din companiile PA&CO International, Euroconstruct Trading 98, UMB Spedition si Comaxa. Reprezentantii MTCT estimeaza ca lucrarile vor fi incepute in primavara acestui an.
La jumatatea acestui an, MTCT va organiza licitatiile pentru celelalte trei tronsoane, respectiv Ploiesti-Comarnic, Comarnic-Predeal si Predeal-Brasov. Soferii vor putea circula de la Bucuresti la Brsov din mai 2010, data estimata de minister ca vor fi terminate lucrarile. Pentru autostrada se vor aloca 200 milioane euro de la bugetul de stat.
In iunie 2007 va avea loc licitatia pentru alegerea constructorului care va executa lucrarea Cernavoda-Constanta (52.10 km), parte a autostrazii Soarelui. Tronsonul va costa 354 milioane euro si va fi finalizat la 15 octombrie 2010. Totodata, ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat la inceputul lunii decembrie ca pe tronsonul Drajna-Fetesti se va circula de la 1 mai 2007, astfel incat sa fie prins sezonul estival.
Autostrada Arad-Timsoara si varianta de ocolire a municipiului Arad (49 km) vor costa 270 milioane euro, in luna iunlie a acestui an urmand sa aiba loc selectia firmei care se va ocupa de executia lucrarilor. Termenul estimat pentru incheierea lucrarilor este 31 noiembrie 2009.
Un alt proiect prevazut pentru 2007 este si refacerea a 11 km din autostrada Bucuresti-Pitesti, pe doua portiuni de 8 km si 3 km care nu au fost pana in acest moment reabilitati. In primavara va avea loc licitatia pentru alegerea firmei care se va ocupa de reparatia celor doua portiuni. In 2006 au fost refacuti 23 de kilometri ai autostrazii de catre Euroconstruct Trading 98 SRL impreuna cu alte doua firme, repespectiv PA&CO International SRL si Search Corporation SRL.
Referitor la constructia de autostrazi, Berceanu a spus in luna decembrie a anului trecut ca, in 2007 vor fi analizate si pregatite primele parteneriate public-private, astfel incat, in 2008, sa fie semnate primele contracte. "Programul de constructie de autostrazi se face in functie de fondurile europene, bugetul Romaniei si imprumuturile externe. In urmatorii 10-12 ani, vom putea face cateva mii de kilometri de autostrada. E un termen lung, deoarece folosind aceste surse financiare se respecta regulile finantatorilor", a precizat ministul.
Berceanu a adaugat ca in zece ani este posibil sa se construiasca 2.500 de kilometri daca vor fi puse in plicarea contractele public-private, dand ca exemplu Portugalia, unde s-au construit 2.200 de kilometri.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut