Aeroporturile Capitalei, trafic record de pasageri in 2017

Data publicarii: 09-01-2018 | Economie

Cele doua aeroporturi ale Capitalei au consemnat anul trecut un numar record de pasageri, respectiv 12,84 milioane, cu 16,8% mai multi decât în 2016, depasind astfel media europeana.

Potrivit datelor Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), remise marti AGERPRES, dezvoltarea traficului aerian de pasageri s-a manifestat si printr-o crestere a miscarilor de aeronave, pe cele doua aeroporturi - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa-Aurel Vlaicu - înregistrându-se, în 2017, un numar de 130.000 de aterizari si decolari, în crestere cu 7,7% raportat la anul precedent.

'Rezultatele pe care le-am obtinut în anul 2017, atât din punct de vedere al cresterii traficului aerian, cât si din punct de vedere al îmbunatatirii parametrilor financiari ai CNAB, sunt efectele directe ale noii abordari manageriale, orientate catre atragerea de noi companii aeriene, extinderea numarului de rute operate de la Bucuresti, cresterea frecventelor de operare pe rutele existente si, nu în ultimul rând, catre optimizarea calitatii si sigurantei infrastructurii aeroportuare', a precizat directorul general al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Bogdan Mîndrescu.

De altfel, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (Otopeni) a fost clasat de catre Airports Council International - Europe în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare crestere a traficului aerian în primele zece luni ale anului trecut, a informat, pe 8 decembrie 2017, CNAB, într-un comunicat. Conform clasamentului publicat, la categoria aeroporturilor cu 10-25 milioane de pasageri pe an, Aeroportul Henri Coanda, care a avut o crestere de 16,7% a traficului aerian, a ocupat locul cinci, surclasând aeroporturi precum Lisabona, Berlin, Bruxelles, Atena, Milano, Praga sau Budapesta.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti a înregistrat, în anul 2017, venituri totale de 1,08 miliarde lei, cu 8,3% mai mult fata de 2016, si un profit brut de 389,7 milioane lei, cu 45% mai mult fata de anul precedent.

Dintre obiectivele pe care le-a atins în 2017, CNAB mentioneaza realizarea unuia dintre proiectele de importanta majora pentru reabilitarea infrastructurii Aeroportului International Henri Coanda Bucuresti, lucrarile de întretinere si reparatii totalizând 67.228 metri patrati, din care 39.483 metri patrati la structura rutiera a pistei de decolare/aterizare nr. 1 si alti 27.745 metri patrati la platforme si la caile de rulare a avioanelor

De asemenea, s-au implementat fluidizarea fluxurilor de pasageri la sosiri si plecari, optimizarea controlului de securitate al pasagerilor si bagajelor de mâna, precum si extinderea la doua benzi a fluxului auto de iesire din aeroport.

În plus, o misiune a Comisiei Europene a verificat masurile luate la nivel aeroportuar pentru protectia si securitatea, atât a pasagerilor, cât si a operatiunilor aeroportuare, constatând ca Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti respecta standardele europene în domeniul securitatii aviatiei civile si ca masurile aplicate la nivelul aeroportului sunt în conformitate cu prevederile legislatiei comunitare.

În acest context, CNAB a primit confirmarea ca respecta standardele europene de siguranta în domeniul aviatiei, în conformitate cu cele mai recente norme ale Uniunii Europene,certificarea acordata companiei autorizând Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti sa opereze în siguranta, fara restrictii, inclusiv aeronave de tip long - courrier, care pot realiza zboruri transatlantice.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 si asigura coordonarea operationala si managementul celor doua aeroporturi ale Capitalei. CNAB a fost înfiintata prin fuziunea societatilor care gestionau aeroporturile bucurestene: Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: