Raport: Comertul online din Romania a ajuns la o valoare de 2,8 miliarde de euro, in 2017

Data publicarii: 11-01-2018 | Economie

Valoarea cumparaturilor online consemnata în anul 2017, în România, a fost de 2,8 miliarde de euro, în crestere cu peste 40% fata de cifrele din anul precedent, reiese din estimarile realizate de principalii jucatori din comertul electronic românesc, împreuna cu GPeC, cea mai mare comunitate a magazinelor online din România.

La nivelul anului 2016, românii cumparasera online de 1,8 - 2 miliarde de euro, iar cresterea înregistrata în 2017 este una dintre cele mai mari de la nivelul Uniunii Europene (UE).

Potrivit sursei citate, suma de 2,8 miliarde de euro din 2017 face referire strict la e-tail, adica la produsele fizice (tangibile) care au fost comandate online. Nu sunt incluse în acest raport serviciile, platile de facturi la utilitati, biletele de avion, vacantele, rezervarile hoteliere, biletele la spectacole sau la diferite evenimente, continutul download etc. Acest lucru ar însemna faptul ca românii au cheltuit, în medie, 7,67 milioane de euro în fiecare zi din an pentru cumparaturi prin internet.

De altfel, valoarea pietei de e-commerce din totalul pietei de retail se situeaza la circa 5,6%, în crestere fata de 4%, cât se înregistra în 2016.

Cel mai recent raport al ONU (UN Department of Economic and Social Affairs) arata ca populatia României a scazut de la 19,4 milioane de locuitori, în 2016, la 19,1 milioane de locuitori, în 2017. În acest context, datele Institutului National de Statistica (INS) releva ca, în primul semestru din anul anterior, din populatia totala a tarii, peste 11 milioane sunt utilizatori de internet.

Totodata, din datele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) reiese ca rata de penetrare a internetului a crescut usor comparativ cu 2016, pâna la 4,6 milioane de conexiuni internet fix în banda larga (+6% fata de 2016) si 16,6 milioane de conexiuni internet mobil în banda larga (+13% fata de 2016). Astfel, rata de penetrare a internetului fix la 100 de gospodarii este de aproximativ 55%, iar rata de penetrare a internetului mobil la 100 de locuitori de 85%.

La nivel national, în mediul urban, 44% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna, reiese si dintr-o cercetare de piata întocmita de iSense Solutions împreuna cu GPeC.

În ceea ce priveste numarul de magazine online existent în România, acesta a crescut semnificativ de la 5.000, în 2016, la peste 7.000, anul trecut.

Topul principalelor categorii de produse vândute online în 2017 (exclusiv e-tail) este, în ordine: produsele din gama Electro-IT&C (ex: PC si componente PC, notebooks, tablete, telefoane mobile, electronice si electrocasnice etc.), produsele de tip Fashion & Beauty (îmbracaminte, încaltaminte, accesorii, cosmetice, parfumuri, ceasuri etc.), produsele pentru casa si decoratiuni, cartile, precum si produsele destinate copiilor (de la jucarii pâna la articole pentru copii de tip: carucioare, vestimentatie, consumabile etc.).

Conform studiului citat, anul trecut, 70% din totalul traficului magazinelor online a fost generat de telefoanele mobile, cifra fiind cu 20% mai mare decât în 2016.

De asemenea, un cumparator online a facut, în medie, 8,7 achizitii în decursul lui 2017, în crestere fata de anul anterior, când media era de 8,4 achizitii, dar si fata de 2015 când cifra se situa la 8,2 achizitii/an.

Nu în ultimul rând, metoda de plata preferata a românilor ramâne rambursul într-o proportie covârsitoare (circa 85%), însa procentajul platilor online prin card a crescut semnificativ de la aproximativ 8% în 2016, la 12-14%, în 2017.

Estimarile principalilor procesatori arata ca volumul total al platilor online prin card a depasit, anul trecut, pragul de 1,1 miliarde de euro, fata de cele 745 de milioane de euro, înregistrate cu un an în urma, reiese din datele RomCard.

Sursele cifrelor si estimarilor de piata publicate în prezentul raport sunt: ANCOM, ARMO, Breeze Mobile, eMAG, GPeC, Institutul National de Statistica, iSense Solutions, mobilPay, PayU, RomCard si United Nations Department of Economic and Social Affairs.

GPeC este cel mai important eveniment de E-Commerce si reprezinta cea mai mare comunitate a magazinelor online din România. Cu o traditie de 13 ani, GPeC organizeaza conferinte, workshopuri, expo, cursuri intensive, statistici, comunitate si, mai ales, Competitia Magazinelor Online.

Înscrierile în Competitia Magazinelor Online GPeC 2017 încep în luna martie a acestui an, iar GPeC Summit, editia de primavara, se va desfasura în aprilie.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: