Posta Romana se imprumuta cu 30 de milioane de lei de la EximBank pentru derularea activitatii curente

Data publicarii: 16-01-2018 | Economie

Posta Româna, cel mai mare operator de servicii postale din România, va primi un împrumut de 30 de milioane de lei de al EximBank, pentru derularea activitatii curente, a anuntat compania postala, într-un comunicat de presa, transmis luni AGERPRES.

Împrumutul, acordat pe o perioada de doi ani, reprezinta cel de-al treilea acord pe care operatorul national de servicii postale îl încheie cu EximBank dupa ce, în 2013, banca a acordat un credit în valoare de 100 de milioane de lei pentru acoperirea partiala a sumelor restante din activitatea de colectare de numerar, iar în 2016 banca a câstigat licitatia organizata de catre CNPR pentru acordarea unui credit în valoare de 60 de milioane de lei.

'Prin încheierea acestui parteneriat între EximBank si Compania Nationala Posta Româna, o societate strategica curtata, de obicei, de marile banci de pe piata, continuam sa ne consolidam pozitia pe piata de corporate banking, oferind produse si servicii care nu numai ca sunt la un standard înalt de calitate, dar sunt si competitive din punctul de vedere al costurilor. EximBank are, asadar, capacitatea de a deveni partenerul financiar preferat al mediului de afaceri, fiind complet pregatita sa propuna solutii financiare complexe si atractive pentru absolut toate companiile românesti, pe care le asteptam sa ne abordeze cu mai multa încredere', sustine Traian Halalai, presedintele executiv al EximBank.

La rândul sau, directorul general al Postei Române, Elena Petrascu este de parere ca, inclusiv prin continuarea parteneriatului cu EximBank, compania genereaza capital de încredere si demonstreaza, totodata, ca are resursele necesare sa se înscrie în liniile strategice pe care si le-a asumat.

''Suntem deja la al treilea acord semnat, în ultimii ani, între Posta Româna si EximBank, ceea ce transforma acest parteneriat într-o traditie bazata pe încredere reciproca si respect. Planul nostru de investitii si revitalizare a companiei este în siguranta. Cu ajutorul unor produse si servicii bancare de calitate, atât noi, cât si partenerii nostri, putem fi siguri ca avem resursele necesare pentru dezvoltare. Posta Româna are nevoie de capital financiar dar, în acelasi timp, de un capital de încredere, pe care ma bucur, de fiecare data, când îl gasesc investit de la partenerii nostri si, mai ales, de la clienti'', declara Petrascu.

EximBank este o institutie specializata care se implica activ, de 25 de ani, în sustinerea si promovarea mediului de afaceri românesc. Instrumentele sale financiare specifice sunt dedicate exclusiv segmentului corporate.

Posta Româna, companie nationala înfiintata conform Legii 31/1990, si nu o institutie publica, este detinuta de statul român, prin Ministerul Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala (MCSI), în proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) în proportie de 25%. Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, însemnând peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, în prezent, în România. La ora actuala, peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Române si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: