Posta Romana proceseaza digital coletele trimise din spatiul extra-comunitar, din 1 ianuarie
Data publicarii: 20-01-2018 | EconomieToate coletele postale trimise din spatiul extra-comunitar sunt procesate digital, începând cu 1 ianuarie 2018, prin scanarea unui cod de bare în aplicatia CDS (Customs Declaration System), informeaza Compania Nationala "Posta Româna" (CNPR), într-un comunicat de presa transmis, vineri, AGERPRES.
"În urma problemelor cu care ne-am confruntat în privinta trimiterilor internationale prin intermediul Postei Române, dar si a timpilor mari de procesare în Biroul de Schimb International, reprezentantii companiei au cautat solutii pentru remedierea acestora, astfel încât clientii sa beneficieze de primirea coletelor într-un timp cât mai scurt. Procedura cronofaga este înlocuita, în 2018, de o solutie rapida, performanta din punct de vedere tehnologic. Astfel, începând cu 1 ianuarie, Posta Româna a introdus aplicatia CDS, de scanare rapida a datelor expeditiilor internationale, care a început sa-si produca efectele: timpii de asteptare s-au redus simtitor. Daca pâna în prezent, toate datele care însoteau coletul (expeditor, destinatar, adrese, valoare, continut si altele) erau introduse manual, acum ele sunt procesate instant în sistem, prin scanarea codului de bare", se arata în comunicatul citat.
CNPR precizeaza ca accesul la datele de expeditie este rapid si pentru lucratorii vamali, iar vamuirea produselor, pre-avizarea fiscala si multe alte proceduri sunt simplificate de aplicatie, în beneficiul clientilor care asteapta primirea produselor din spatiul international.
"Dorim ca publicul si clientii nostri sa stie ca, în octombrie 2017, managementul companiei a gasit solduri (colete) restante în Biroul de Schimb International, înca din lunile de vara. În prezent, întârzierile nu sunt anterioare lunii decembrie 2017. Cauza principala a întârzierilor prezente este fluxul major din perioada sarbatorilor de iarna. Solutiile imediate au fost suplimentarea numarului de persoane care lucreaza la procesarea coletelor în BSI, dar si marirea programului de lucru la oficiile vamale din Bucuresti. Ne recunoastem problemele si suntem, în permanenta, atenti la solutii care pot ridica Posta Româna la înaltimea asteptarilor clientilor nostri. Suntem în plin proces de revitalizare. Inclusiv prin implementarea solutiilor tehnologice, intentionam - si credem ca ne îndreptam în directia corecta - sa reducem timpii de asteptare si sa îmbunatatim cu atât mai mult relatia cu clientii", noteaza operatorul postal.
Posta Româna, companie nationala înfiintata conform Legii 31/1990, si nu o institutie publica, este detinuta de statul român, prin Ministerul Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala (MCSI), în proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) în proportie de 25%.
Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, însemnând peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, în prezent, în România. La ora actuala, peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Române si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut