Posta Romana proceseaza digital coletele trimise din spatiul extra-comunitar, din 1 ianuarie

Data publicarii: 20-01-2018 | Economie

Toate coletele postale trimise din spatiul extra-comunitar sunt procesate digital, începând cu 1 ianuarie 2018, prin scanarea unui cod de bare în aplicatia CDS (Customs Declaration System), informeaza Compania Nationala "Posta Româna" (CNPR), într-un comunicat de presa transmis, vineri, AGERPRES.

"În urma problemelor cu care ne-am confruntat în privinta trimiterilor internationale prin intermediul Postei Române, dar si a timpilor mari de procesare în Biroul de Schimb International, reprezentantii companiei au cautat solutii pentru remedierea acestora, astfel încât clientii sa beneficieze de primirea coletelor într-un timp cât mai scurt. Procedura cronofaga este înlocuita, în 2018, de o solutie rapida, performanta din punct de vedere tehnologic. Astfel, începând cu 1 ianuarie, Posta Româna a introdus aplicatia CDS, de scanare rapida a datelor expeditiilor internationale, care a început sa-si produca efectele: timpii de asteptare s-au redus simtitor. Daca pâna în prezent, toate datele care însoteau coletul (expeditor, destinatar, adrese, valoare, continut si altele) erau introduse manual, acum ele sunt procesate instant în sistem, prin scanarea codului de bare", se arata în comunicatul citat.

CNPR precizeaza ca accesul la datele de expeditie este rapid si pentru lucratorii vamali, iar vamuirea produselor, pre-avizarea fiscala si multe alte proceduri sunt simplificate de aplicatie, în beneficiul clientilor care asteapta primirea produselor din spatiul international.

"Dorim ca publicul si clientii nostri sa stie ca, în octombrie 2017, managementul companiei a gasit solduri (colete) restante în Biroul de Schimb International, înca din lunile de vara. În prezent, întârzierile nu sunt anterioare lunii decembrie 2017. Cauza principala a întârzierilor prezente este fluxul major din perioada sarbatorilor de iarna. Solutiile imediate au fost suplimentarea numarului de persoane care lucreaza la procesarea coletelor în BSI, dar si marirea programului de lucru la oficiile vamale din Bucuresti. Ne recunoastem problemele si suntem, în permanenta, atenti la solutii care pot ridica Posta Româna la înaltimea asteptarilor clientilor nostri. Suntem în plin proces de revitalizare. Inclusiv prin implementarea solutiilor tehnologice, intentionam - si credem ca ne îndreptam în directia corecta - sa reducem timpii de asteptare si sa îmbunatatim cu atât mai mult relatia cu clientii", noteaza operatorul postal.

Posta Româna, companie nationala înfiintata conform Legii 31/1990, si nu o institutie publica, este detinuta de statul român, prin Ministerul Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala (MCSI), în proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) în proportie de 25%.

Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, însemnând peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, în prezent, în România. La ora actuala, peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Române si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: