Sova: Guvernanta corporatista este un principiu bun, insa nu cred ca este aplicabila in orice domeniu si in orice conditii

Data publicarii: 31-01-2018 | Economie

Guvernanta corporatista este un principiu bun, însa nu cred ca este aplicabila sau ar trebui sa se aplice chiar în orice domeniu si în orice conditii, întrucât nu poti pretinde unei companii cu activitate în constructii sau în transport sa aiba un comportament comercial comparabil cu cel al competitorilor privati, dar în acelasi timp sa raspunda exigentelor care privesc banul public, considera ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

"Guvernanta corporatista este un principiu bun, însa nu cred ca este aplicabila sau ar trebui sa se aplice chiar în orice domeniu si în orice conditii. Nu poti pretinde unei companii care are vocatie, de exemplu, în constructii sau în transport sa aiba un comportament comercial comparabil cu cel al competitorilor privati, dar în acelasi timp sa raspunda exigentelor care privesc banul public. Desigur ca legea trebuie respectata, dar este foarte greu sa faci fata unei competitii în domeniul aviatiei, în domeniul transporturilor rutiere sau pe calea ferata, fiind blocat sau trebuind sa fii foarte atent la exigente care nu sunt aplicabile competitorilor privati. V-am spus acest lucru, pentru ca încep sa va spun despre ceea ce stiu si ma preocupa în legatura cu performanta Ministerului Transporturilor si a companiilor sale", le-a spus, marti, Lucian Sova directorilor din minister si din companiile aflate în coordonarea si subordinea MT.

Noul sef de la Transporturi a preluat marti portofoliul si a organizat o întâlnire cu toti directorii din minister si din companiile aflate în coordonarea si/sau în subordinea MT, dar si cu membrii comisiilor pentru transporturi din Senat si Camera Deputatilor.

"Am vrut cu aceasta ocazie sa vedem cu totii câti suntem aceia care raspundem în fata cetatenilor în primul rând, dumneavoastra în fata conducerii ministerului, noi, parlamentarii, în fata cetatenilor de tot ce înseamna activitate de transport în România. Am vrut ca în prima zi pe care mi-o petrec în acest minister sa ma aflu în fata dumnevoastra, a celor care lucrati în Ministerul Transporturilor, cât si în companiile din coordonarea sau subordinea ministerului si, mai mult de atât, sa avem alaturi de noi si reprezentanti ai Parlamentului, membrii ai comisiilor de transport din Senat si Camera Deputatilor", a explicat Sova, adaugând ca transporturile în România sunt, poate, domeniul cel mai larg care interactioneaza cu cetatenii.

Lucian Sova le-a atras atentia directorilor din MT ca salariile lor sunt platite de cetateni si este nevoie de mai multa proactivitate în ceea ce priveste îndeplinirea responsabilitatilor si prerogativelor pe care le au.

"Vreau sa mentionez ca salariile celor care ne aflam acum în aceasta sala sunt platite într-un fel sau altul de cetatenii români si ele se ridica la peste un milion de lei pe luna. De asemenea, stiu bine ca, cel putin în ultimii ani functionarii, indiferent de locul de munca, au motive mai degraba sa fie timorati decât proactivi apropo de exercitarea responsabilitatilor pe care le au, dar si a prerogativelor pe care le au. Va spun acest lucru pentru ca desigur, fara sa ne abatem de la lege, va trebui sa constientizam cu totii ca daca ne dorim sa fim aici trebuie sa uzam si de prerogativele pe care le avem si sa manifestam proactivitate", a aratat el.

Ministrul Transporturilor a tinut sa sublinieze faptul ca exista multa insatisfactie la nivelul opiniei publice cu privire la activitatea din transporturi si cerut "o atitudine proactiva".

"Exista multa insatisfactie din partea tuturor cetatenilor, din partea media care reflecta aceste aspecte, multa insatisfactie si la nivelul Parlamentului si al comisiilor din Parlament cu privire la modul în care Ministerul Transporturilor se raporteaza la activitatile pe care trebuie sa le desfasoare împreuna cu Parlamentul. Poate de prea multe ori demnitari sau conducatori cu rang înalt au înteles prea repede explicatiile precum nu se poate decât au fortat solutii legale, competitive, corecte si dinamice. Stiti cu totii ca eu functionar în Ministerul Transporturilor am fost. Sper ca veti porni din primul moment cu o atitudine proactiva. Nu exista lucruri care nu pot fi facute (...) exista un aparat amplu al acestui minister format din functionari, cei mai multi cu o bogata experienta, care ar putea sa promoveze interesele legitime ale ministerului si ale companiilor din subordine în vederea atingerii obiectivelor propuse. (...) Nu înseamna sa abuzam, însa avem toate instrumentele pentru ca ceea ce ne propunem sa facem si ceea ce avem obligatia sa facem sa si facem", a adaugat Sova.

În plus, în opinia acestuia, santierele trebuie supravegheate "de o maniera preventiva", iar functionarii sau angajatii companiilor care au responsabilitati în acest domeniu trebuie sa se implice.

"MT beneficiaza de avantajul ca are o organigrama generoasa, care este si populata corespunzator. Am avut un mandat scurt la Ministerul Comunicatiilor, unde o organigrama de 205 posturi era si este ocupata de doar 120 de angajati. Eu cred ca în aceasta sala doar directorii din MT sunt mai multi decât angajatii de la MCSI. Vreau sa profit de acest avantaj si împreuna, asumânu-ne si asumându-va si responsabilitati si prerogative corespunzatoare, sa aratam cetatenilor acestei tari ca se pot întâmpla lucruri. Desigur ca va fi greu, desigur ca este un challenge pe care fiecare predecesor al meu cel putin în ultimii 10 ani si l-a asumat. O fac si eu si sper ca la sfârsitul mandatului sa putem tine capul, cu totii, mai ridicat decât practic în mod moral ar trebui sa îl tinem acum raportat la performantele despre care se vorbeste în rândul opiniei publice la adresa Ministerului Transporturilor", a subliniat oficialul de la Transporturi.

În alta ordine de idei, Lucian Sova le-a cerut celor prezenti în sala sa îi transmita trei subiecte pe care acestia considera ca ministrul ar trebui sa le cunoasca.

"Va propun ca pâna la finele acestei reuniuni fiecare sa completeze pe o coala de hârtie locul de munca, functia si trei fraze cât mai scurte cu putinta, trei propozitii, cu cele mai importante trei subiecte pe care ar trebui sa le cunosc. Aceste documente îmi sunt destinate exclusiv mie. Va rog sa profitati de aceasta ocazie si sa ma ajutati sa aflu lucrurile cele mai importante pe care credeti ca ar trebui sa le stiu la începutul acestui mandat", le-a spus el.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: