Piata de e-commerce din Romania va depasi 3 miliarde de euro, in 2018; anul trecut, aceasta a fost de 2,8 miliarde euro (PayU)

Data publicarii: 31-01-2018 | Economie

Piata de e-commerce din România va depasi, în 2018, valoarea de 3 miliarde de euro, dupa ce anul trecut suma a ajuns deja la 2,8 miliarde de euro, arata estimarile PayU, furnizor global de servicii de plata pentru companii, publicate miercuri.

"Pentru anul trecut, estimarile PayU arata ca întreaga piata de e-commerce s-a ridicat la 2,8 miliarde euro, urmând ca pragul de 3 miliarde sa fie depasit în 2018. În ziua de azi este foarte usor sa creezi un magazin online la costuri accesibile si sa realizezi campanii de marketing eficiente prin care sa ajungi la clienti. Pentru a-si mentine trendul ascendent de crestere a business-ului si în 2018, comerciantii români ar trebui sa tina cont de o serie de trenduri globale, sa fie pregatiti pentru schimbarile legislative si sa îsi adapteze ofertele pentru clientii care devin din ce în ce mai rigurosi', sustine Marius Costin, manager de tara al PayU România.

Potrivit sursei citate, în 2018, comerciantii români trebuie sa aplice noile schimbari legislative impuse de Uniunea Europeana, cum ar fi GDPR, noul regulament european privind protectia datelor personale care va intra în vigoare si în România începând cu data de 25 mai 2018. "Din acel moment, antreprenorii online vor trebui sa obtina acordul specific pentru folosirea datelor cu caracter personal ale consumatorilor, acestia din urma putând sa anuleze acest acord în orice moment. Printre altele, vor fi obligatorii pastrarea unei evidente a activitatilor de procesare a datelor cu caracter personal, informarea clientilor cu privire la elaborarea de profile pe baza acestor date si comunicarea scopului prelucrarii acestor date", noteaza oficialii PayU.

În privinta comertului transfrontalier, un studiu recent arata ca 55% dintre românii care cumpara online au achizitionat deja produse de pe site-uri din alte tari. De asemenea, peste 70% dintre cumparatorii români care aleg varianta online de achizitie opteaza sa cumpere din afara tarii datorita ofertelor mai bune sau a brandurilor pe care nu le gasesc local, în timp ce 6 din 10 mentioneaza ca preturile mai accesibile sunt un factor decisiv în acest caz.

Pe de alta parte, conform specialistilor, în 2017, cele mai recente instrumente tehnologice precum AI (inteligenta artificiala), AR (realitatea augmentata) sau VR (realitatea virtuala) au fost utilizate în principal de catre marii jucatori de pe piata de e-commerce, în special din domeniul FMCG.

De asemenea, cele mai noi statistici arata ca aproximativ 70% dintre vizitele pe site-uri se fac de pe mobil în detrimentul desktop-ului, în crestere cu 20% fata de anul 2016, în timp ce platformele sociale au încetat sa aiba doar rol de comunicare si au descoperit potentialul pietei de e-commerce, oferindu-le utilizatorilor posibilitatea de a cumpara de pe platformele lor.

Conform datelor PayU, anul trecut, 4 din 10 utilizatori de internet din mediul urban au facut cumparaturi online cel putin o data pe luna, iar în acest context este important ca magazinele sa le ofere posibilitatea de a plati cu ce au în buzunar. De asemenea, procentul platilor online din total plati a cunoscut cea mai mare crestere în ultimul an, ajungând la 12-14%.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: