Parvan: Romania consuma de 3 ori mai multe resurse materiale fata de media europeana ca sa faca 1 euro PIB
Data publicarii: 02-02-2018 | EconomieRomânia consuma de trei ori mai multe resurse materiale fata de media europeana, pentru a obtine un euro PIB, a declarat, joi, Cristian Pârvan, presedintele Patronatului Investitorilor Autohtoni - PIAROM, la dezbaterea cu tema "De ce pierde România din competitivitate? Provocari si solutii".
"Aceste tipuri de competitivitate sunt niste indicatoare, niste masuratori în care se fac comparatii între tari diferite din punct de vedere al economiei. Niste state sunt comparate cu România, unde în ultimii 28 de ani economia s-a dezvoltat cum s-a dezvoltat. România consuma resurse materiale de trei ori mai mult fata de media europeana, sa faca un euro PIB", a spus Pârvan.
Presedintele PIAROM a adaugat ca, în intervalul 2000 - 2016, România este singura tara europeana care a scazut pe indicatorul privind valorificarea resurselor.
"De ce vrem competitivitate? Pentru ca vrem salarii mari, nivel de trai bun. Nu avem cum sa obtinem aceasta convergenta reala cu structura actuala. Nu avem decât sa cercetam datele Eurostat privind valorificarea resurselor materiale, iar ceea ce este si mai tragic este ca, între 2000 si 2016, România este singura tara europeana care a scazut în acest indicator, în timp ce restul tarilor au crescut, cum ar fi Cehia, cu o crestere de 152%. Eu cred ca vorbim despre competitivitate ca sursa a PIB-ului, pentru ca daca nu am PIB nu am resurse pentru ceea ce vreau sa sustin ca sisteme publice. Valoarea adaugata din automotive, de exemplu, e mai mica decât valoarea adaugata din industria alimentara si aici se vede decuplarea si în ce zona proasta suntem ca si ritm de modificare a acestei utilitati", a mentionat Cristian Pârvan.
Conform INACO, Raportul Competitivitatii Globale 2017 - 2018 al Forumului Economic Mondial arata ca România a pierdut, într-un singur an, sase locuri, ajungând de pe locul 62 pe locul 68 în lista celor 137 de tari analizate din perspectiva a peste 100 de indicatori economici luati în considerare.
De asemenea, România a retrogradat cinci pozitii în topul mondial al capacitatii de a dezvolta, retine si atrage talentele, respectiv doua locuri în Raportul Global al Competitivitatii Turismului.
În acelasi timp, Bucurestiul a pierdut 16 pozitii în Raportul Global al Competitivitatii Urbane, la limita topului 200 al oraselor lumii, ajungând pe locul 188.
Initiativa pentru Competitivitate (INACO) si Centrul de Cercetari al Facultatii de Relatii Economice Internationale (REI), în parteneriat cu Patronatul Investitorilor Autohtoni - PIAROM, au organizat, joi, la Academia de Studii Economice din Capitala, o dezbatere cu tema "De ce pierde România din competitivitate? Provocari si solutii".
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut