Sova: Pistele Aeroportului Otopeni sunt verificate zilnic de specialisti; voi cere o situatie cu anvelopele schimbate

Data publicarii: 27-03-2018 | Economie
Pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate si verificate zilnic de Autoritatea Aeronautica Civila, de specialisti care isi asuma responsabilitatea privind utilizarea lor si cred ca in cazul in care aceste piste ar fi inadecvate utilizarii ar fi inchise, a declarat, luni, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, la o conferinta de specialitate. El a raspuns, astfel, afirmatiilor facute duminica, la Timisoara, de directorul general al TAROM, Werner Wolff, potrivit caruia Aeroportul International Henri Coanda are nevoie de investitii masive in caile de rulare, intrucat gropile care sunt in pista taie rotile avioanelor pe care TAROM trebuie sa le schimbe "intr-un mod halucinant", fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie. "Pistele Aeroportului Otopeni sunt auditate si verificate zilnic de catre Autoritatea Aeronautica Civila, de specialisti care isi asuma responsabilitatea privind utilizarea lor. Presupun ca exista unele disfunctionalitati, stim din cultura publica faptul ca ar trebui si urmeaza a fi reabilitate intai una din piste, apoi cealalta sa intre in reparatie capitala. Eu am credinta ca, daca aceste piste ar fi inadecvate utilizarii, ar fi inchise, pentru ca altfel cred ca ati acuza de incompetenta, ca sa nu spun de mai mult, pe cei care le evalueaza zilnic, calcand pe ele", a spus ministrul. Seful de la Transporturi a adaugat ca ii va cere directorului general al TAROM o situatie cu numarul de roti noi schimbate dupa cateva zile de utilizare, pentru "a avea o masura mai clara asupra a ceea ce a afirmat". "Domnul Wolff cred ca a facut niste afirmatii care concorda cu realitatea. Ma grabesc sa ajung la minister si sa ii cer o situatie cu privire la numarul de anvelope noi schimbate in primele 7 zile sau 15 zile de utilizare, pentru a avea o masura mai clara asupra a ceea ce a afirmat. Va asigur ca la nivelul aeroportului se intreprind masuri! Stiu ca saptamana trecuta am avut discutii si eu cu cei de la Inspectoratul de Stat in Constructii pentru a reevalua documentatia in vederea obtinerii autorizatiei de constructie, astfel incat pista care trebuie sa intre in reabilitare sa intre in aceasta vara", a mentionat Sova. In alta ordine de idei, el a admis ca noul terminal de la Otopeni este "pe hartie de foarte mult timp" si a precizat ca se fac eforturi pentru demararea lucrarilor. "Noul terminal de la Otopeni este pe hartie de foarte mult timp. Este aproape la limita posibilitatii de a fi implementat, dat fiind ca exista riscul ca, daca in 2019 nu incep lucrarile, sa se piarda rezervarea pe care o are aeroportul de la autoritatile locale privind PUZ-ul, sa trebuiasca un nou PUZ care, probabil, nu ar mai arata la fel. Se fac eforturi pentru a se incepe lucrarile si pentru a se incepe implementarea etapizata a constructiei noului terminal. Acolo e vorba de un nou terminal din trei module. Pentru primul vor incepe in cursul anului viitor lucrarile", a dat asigurari Lucian Sova. Aeroportul International Henri Coanda are nevoie de investitii masive in caile de rulare, intrucat gropile care sunt in pista taie rotile avioanelor pe care le schimbam intr-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru compania noastra, a declarat, duminica, la Timisoara, directorul general al TAROM, Werner Wolff.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: