Iordache: Nu am avut reclamatii privind distrugerea anvelopelor aeronavelor nici de la compania TAROM, nici de la alte companii

Data publicarii: 18-04-2018 | Economie
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) nu a inregistrat vreo reclamatie privind distrugerea anvelopelor de la avioane nici din partea TAROM si nici de la alte companii aeriene, a declarat, marti, purtatorul de cuvant al CNAB, Valentin Iordache. Potrivit acestuia, frecventa inlocuirii anvelopelor la aeronavele TAROM este aceeasi de ani de zile. "Nu am avut reclamatii privind distrugerea anvelopelor aeronavelor nici de la compania TAROM, nici de la alte companii. Din verificarile despre care stiu ca s-au facut cu privire la frecventa inlocuirii anvelopelor TAROM, aceasta este aceeasi de ani de zile", a spus Iordache, dupa o vizita pe santierele unde se desfasoara lucrarile de reparatie la caile de rulare de pe Aeroportul International "Henri Coanda". Directorul general al TAROM, Werner Wollf, a declarat pe 26 martie, la Timisoara, ca aeroportul principal bucurestean are nevoie de investitii masive in caile de rulare, intrucat gropile care sunt in pista taie rotile avioanelor pe care le schimba intr-un mod halucinant, fapt care atrage costuri foarte mari pentru companie. De asemenea, acesta considera ca trebuie schimbat si "modul in care vin pasagerii" curselor interne. "La Otopeni, este nevoie de o investitie masiva in caile de rulare si cred ca trebuie sa ne schimbam si acolo modul in care vin pasagerii. Sincer sa va spun, mie nu-mi place ca pasagerii de pe intern sunt lasati undeva in camp si dusi cu autobuzele. Este o chestiune de civilizatie si de o posibilitate de a-i primi.Cu siguranta lucrurile astea se vor schimba, pentru ca este un proiect care este admis la nivel de minister, la nivel de aeroport, din cate stiu eu; o sa vedem ce se intampla. Pe noi, pe moment, nu ne incurca decat gropile din calea de rulare si care ne taie de fapt rotile avioanelor, pe care le schimbam intr-un mod halucinant, ceea ce inseamna costuri masive pentru noi", a spus seful TAROM, la inaugurarea cursei Iasi - Timisoara. Potrivit acestuia, in loc ca rotile sa fie inlocuite la cateva luni, in urma uzurii, acestea sunt schimbate de 3-5 ori pe saptamana. Lucrarile de reparatie la caile de rulare de pe Aeroportul International "Henri Coanda" au demarat pe 12 aprilie, termenul de finalizare fiind noiembrie 2018, a informat CNAB. Potrivit sursei citate, primele lucrari, care se vor realiza pe o suprafata de 3.050 mp, vor consta in inlocuirea dalelor de beton degradate pe platforma 1 si caile de rulare aferente. De asemenea, graficul de lucrari prevede lucrari de intretinere a stratului de uzura la calea de rulare Oscar, prin frezare si asternerea unui nou strat asfaltic (9.500 mp) - in intervalul 14 aprilie - 1 mai 2018, respectiv lucrari de intretinere a stratului de uzura la calea de rulare Delta (intre 1 mai si 1 iunie 2018). CNAB mentioneaza faptul ca aceasta prima faza a lucrarilor face parte dintr-un amplu program de masuri de remediere a suprafetelor pavate din Aeroportul International "Henri Coanda" Bucuresti, plan care prevede, printre altele, operationalizarea pistei 2 (08L-26R) si a balizajului luminos de categorie III A.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: