Iordache: Ne asteptam la peste 14 milioane de pasageri pe Aeroportul Otopeni in 2018; procedurile pentru un nou terminal, in derulare

Data publicarii: 18-04-2018 | Economie
Procedurile pentru constructia unui nou terminal la Aeroportul Henri Coanda sunt in derulare, in conditiile in care se estimeaza ca numarul de pasageri va depasi anul acesta 14 milioane, si suntem aproape de momentul in care statul roman va putea sa faca exproprierile de terenuri necesare pentru dezvoltarea acestui obiectiv, a declarat, marti, purtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Valentin Iordache. "Procedurile pentru constructia unui nou terminal au inceput deja, dar sunt foarte multe etape formale de parcurs. Vestea buna este ca nu suntem foarte departe de momentul in care statul roman va putea sa faca exproprierile de terenuri pentru interes public, astfel incat acestea sa fie concesionate pentru dezvoltarea unui nou terminal la Aeroportul Henri Coanda si, desigur, dezvoltarea unor noi platforme, cai de rulare si multe alte obiective necesare unui nou terminal, pentru a putea acomoda traficul care, intr-adevar, este in crestere. Anul acesta ne asteptam deja la peste 14 milioane de pasageri", a spus Iordache, dupa o vizita pe santierele unde se desfasoara lucrarile de reparatie la caile de rulare de pe Aeroportul International "Henri Coanda". Reprezentantul CNAB a explicat ca in zona aeroportului nu mai exista spatiu pentru dezvoltarea unui nou terminal intr-un mod eficient. "Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii prevede ca noua infrastructura de terminal sa fie realizata pe zona de est a platformei aeroportuare, intre cele doua piste, acolo unde va fi si un nou turn de control si module de terminal cu capacitate de 1.250 - 2.500 de pasageri pe ora, desigur centrul de business, o mare parcare auto si, cel mai important, racordul catre Autostrada A3 si desigur racordul catre vechiul terminal, actualul terminal si, implicit, catre reteaua feroviara si de metrou - sa speram ca si acestea vor veni cat mai curand la Otopeni", a precizat acesta. Potrivit sursei citate, procedura de expropriere va fi urmata de etapele de proiectare si executie a terminalului nou. "Daca se va reusi aceasta expropriere pana la sfarsitul anului acestuia sau in anul urmator, dupa aceea mai sunt de parcurs etapele de proiectare si executie desigur si pentru aceste terminale. Ca de obicei, durata pentru aceste formalitati anterioare lucrarilor este mult mai mare decat efectuarea propriu-zisa a lucrarilor de investitii", a adaugat el.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: