Constantinescu (ASF): Provocarile anului 2018 in industria asigurarilor vor fi generate si de Regulamentul General privind Protectia Datelor
Data publicarii: 18-04-2018 | Economie
Provocarile anului 2018 in industria asigurarilor vor fi generate si de intrarea in vigoare a Regulamentului General privind Protectia Datelor (GDPR), avand in vedere ca asiguratorii si intermediarii sunt depozitari a unei cantitati impresionante de date cu caracter personal, a declarat, marti, vicepresedintele Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF), Cornel Coca Constantinescu.
"Tehnologiile inovatoare vor impacta industria asigurarilor, prin potentiale reduceri de costuri pentru cei care le vor aplica si prin pierderi de business pentru aceea care vor demonstra reticienta in utilizarea lor. Provocarile anului 2018 in industria asigurarilor vor fi generate si de intrarea in vigoare a regulamentul GDPR, in considerarea faptului ca asiguratorii si intermediarii sunt depozitari a unei cantitati impresionante de date cu caracter personal, ceea ce va impune modificari consistente si costisitoare la nivel operational pentru asiguratori si intermediari", a spus Cornel Coca Constantinescu, prezent la evenimentul organizat de KPMG 'Perspective pentru 2018 privind industria asigurarilor''.
De asemenea, vicepresedintele ASF sustine ca dupa modificarile de substanta aduse activitatii asiguratorilor ca urmare a aplicarii prevederilor directivei Solvabilitate II, industria asigurarilor continua reformarea si imbunatatirea reglementarilor prin noua directiva IDD, cu scopul de protejare mai eficace a consumatorilor si de crearea a unei piete interne.
"Dupa modificarile de substanta aduse activitatii asiguratorilor ca urmare a aplicarii prevederilor directivei Solvabilitate II, industria asigurarilor continua reformarea si imbunatatirea reglementarilor prin noua directiva IDD, cu scopul de protejare mai eficace a consumatorilor si de crearea a unei piete interne. Efectul implementarii directivei IDD se va concretiza in existenta unor reguli noi cu privire la informarea clientilor, la verificarea adecvarii produselor, in special in cazul vanzarii produselor de investitii bazate pe asigurari, cat si cu privire la modalitatea de remunerare, la conflictul de interese s.a. Toate aceste prevederi noi vor contribui semnificativ la protectia consumatorilor, indiferent de canalul de vanzare a produselor de asigurare. In acest context, se va pune accentul de nivelul de competenta profesionala si de pregatire continua a persoanelor implicate in activitatea de vanzare a politelor", a subliniat Cornel Coca Constantinescu.
Potrivit sursei citate, in perspectiva ar trebui sa avem in vedere inovatia tehnologica in asigurari, care ar putea transforma modelele de business si totodata, competitia care ar putea veni din zona unor platforme tehnologice, care detin informatii despre comportamentul clientilor, care vor facilita 'personalizarea' asigurarii pe baza unor informatii detaliate cu privire la riscul indus de acestia.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut