Profitul Citigroup a scazut, in ultimul trimestru al anului trecut, cu 26%
Data publicarii: 19-01-2007Profitul net, pe intregul an 2006, a scazut cu 12%, fata de trimestrul IV din 2005, pana la 21,54 miliarde dolari, echivalentul a 4,31 dolari//actiune, iar randamentul pe o actiune ordinara a fost de 18,8%.
Profitul operational al bancii a crescut, insa cu 3%, in ultimele trei luni ale lui 2006 comparativ cu aceeasi perioada din 2005, respectiv de la 4,97 la 5,13 miliarde dolari.
"Rezultatele noastre s-au remarcat prin cresterea cu doua cifre a profitului din sectorul bancar corporativ si de investitii, din administrarea averilor si din investitiile alternative. Actiunile noastre strategice au avut avut un impact pozitiv asupra creditului de consum din America. Performanta in aceste afaceri a fost partial diminuata din cauza rezultatelelor inferioare cu creditul de consum international, care a necesitat cresterea semnificativa a costurilor noastre cu finantarea creditului de consum din Japonia. Numarul de clienti a continuat sa creasca, printre altele si ca urmare a investitiilor noastre in noul sistem de distributie", a spus presedintele si directorul executiv al Citigroup, Charles Prince.
In timpul ultimului trimestru din 2006, grupul a continuat sa isi extinda afacerea prin investitii organice si achizitii. Citigroup a deschis un numar record de sucursale si am continuat sa investeasca in tehnologia si oamenii sai, a mai spus presedintele si directorul executiv al grupului.
Citigroup a facut cinci achizitii in ultimele trei luni ale anului trecut, toate cu scopul de a-si extinde franciza la nivel international. Grupul a condus un consortiu care a achizitionat 85% din Guangdong Development Bank din China. In America Centrala a anuntat achizitia grupului Financiero Uno, o franciza de carduri de credit pentru consum, si a grupului Cuscatlan, o banca de consum si corporativa. Citigroup a anuntat, de asemenea, achizitia companiei Quilter, una dintre cele mai respectate firme de administrare a averilor din Marea Britanie, precum si cumpararea a 20% din Akbank, una din bancile importante din Turcia, a mai spus Price.
"Prioritatile noastre pentru 2007 sunt clare: cresterea sustenabila a creditului de consum din Statele Unite, cresterea creditului de consum international, cresterea mai rapida a sectorului bancar corporativ si de investitii si a celui de administrare a averilor, prin orientarea catre gestiunea cheltuieilor si mentinerea disciplinei inalte in gestiunea creditelor. Vom continua sa ne integram afacerile si sa ne extindem dar, in acelasi timp, vom lua in calcul toate cheltuielile noastre pentru a ne asigura ca operam cat mai eficient si efectiv posibil", a mai spus Price.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut