Vienna Insurance a avut in 2006 profituri cu 30% mai mari decat in 2005
Data publicarii: 23-01-2007Vienna Insurance Group, fosta Wiener Stadtische, vrea sa creasca dividendele acordate, de la 66 centi, la aproximativ 80 de centi pe actiune, a anuntat compania.
"Am continuat cu succes tendinta noastra de crestere viguroasa si am depasit pragul de 6 miliarde euro pentru primele neconsolidate acordate in 2006. Forta principala de crestere a fost reprezentata de companiile noastre din Europa centrala si de est", a spus directorul general al Vienna Insurance, Günter Geyer.
"Am reusit sa crestem profitul consolidat inainte de impozitare, al grupului de la 240 de milioane euro, in 2005, la un cuantum aflat intre 315 si 320 de milioane de euro, in 2006, desi in 2006 sectorul asigurarilor a avut pierderi mari din cauza inundatiilor si a precipitatiilor", a mai spus Geyer, referitor la statisticile preliminare pentru anul financiar 2006.
"Pe baza acestei evolutii pozitive, putem lua in considerare posibilitatea cresterii dividendelor si in 2006. Boardul Vienna Insurance Group vrea sa propuna majorarea dividendelor de la 66 de centi, in 2005, la 80 de centi/actiune, in 2006", a spus Geyer.
Potrivit statisticilor preliminare, Vienna Insurance Group a reusit sa creasca nivelul primelor subscrise neconsolidate cu 17%, pana la totalul de 6,12 miliarde euro, comparativ cu anul trecut. Dintre acestea, aproape 40% au fost subscrise in companii aflate in tarile Europei centrale si de est.
Profitul consolidat, inainte de impozitare, pe 2006 al Vienna Insurance, este intre 315 si 320 milioane de euro, cu 30% mai mult decat suma de 240 milioane euro, obtinuta in 2005 si peste asteptarile analistilor care au estimat ca Vienna Insurance va avea un profit de 310 milioane euro. Aceste rezultate au fost obtinute in pofida conditiilor meteorologice nefavorabile care au afectat sectorul asigurarilor.
DiviziileVienna Insurance din Europa centrala si de est au fost, in continuare, un factor important de crestere. Aceste companii au generat, in 2006, un venit de 2,31 miliarde euro din primele de asigurari. Aceste piete au contribuit semnificativ la rezultatele financiare ale Vienna Insurance Group, prin cresterea masiva de 40%, comparativ cu 2005.
Volumul primelor acordate de companii in sectorul proprietatilor, in tarile Europei centrale si de est, a fost de 1,67 miliarde euro, in crestere cu 36,9%, fata de anul anterior.
Companiile din tarile Europei centrale si de est au obtinut o crestere masiva, cu 52,3% provenita din segmentul asigurarilor de viata, la valoarea de 639,43 milioane euro. Pietele din europa centrala si de est au inregistrat un sfert (24,2%) dintre primele acotrdate de grup in segmentul asigurarilor de viata.
Directorul general al Vienna Insurance Group, Günter Geyer, a confirmat planurile de obtinere a unui castig de aproximativ 370 milioane de euro in 2007, respectiv de 470 milioane euro, in 2009.
Statisticile primelor grupului includ companiile consolidate ale grupului si alte participari la asigurare, cum ar fi Wüstenrot Versicherung. Aceste statistici nu includ participarea la Sparkassen Versicherung. Cifrele pentru 2006 se bazeaza pe statistici preliminare, a spus, compania.
Vienna Insurance Group si-a majorat, la 14 ianuarie 2007, tinta de profit brut pentru 2006, de la 290 la 310 milioane euro, in urma cresterii cu aproape 23% a profitului sau brut la noua luni, acesta atingand valoarea de 230,7 milioane euro, a anuntat, in noiembrie 2006, compania. Tinta de profit brut pentru 2007 a fost, de asemenea, majorata, in noiembrie, de la 350 milioane euro la 370 milioane euro. Dupa primele noua luni ale anului 2006, Vienna Insurance Group a inregistrat un profit brut de 230,7 milioane euro, cu circa 23% mai mult decat in perioada similara a anului precedent, in conditiile in care, la nivelul intregului an 2005, profitul brut al Vienna Insurance Group s-a cifrat la circa 240 milioane euro. In acest interval, la nivelul grupului, compania a inregistrat un nivel consolidat al primelor brute subscrise in valoare de 4,32 miliarde euro, in crestere cu 14,4% fata de primele trei trimestre ale anului 2005.
In noiembrie compania estima ca subsidiarele din afara Austriei ale grupului Wiener Stadtische vor genera, in 2007, 40% din profiturile totale ale grupului si vor deveni, pe viitor, motorul de baza al dezvoltarii companiei. Statele din Europa Centrala si de Est in care Vienna Insurance Group detine subsidiare sunt Cehia, Slovacia, Bulgaria, Croatia, Polonia, Romania, Serbia si Ungaria. Grupul austriac este al doilea asigurator al regiunii, dupa Allianz. Vienna Insurance Group detine, dupa primele noua luni ale anului 2006, o cota de 37% din piata asigurarilor din Europa Centrala si de Est, cu 5,9% mai mult fata de intregul an 2005.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut