Asociatia Romana pentru Smart City si Mobilitate doreste crearea unei Strategii Nationale Smart City
Data publicarii: 07-07-2018 | Economie
Asociatia Romana pentru Smart City si Mobilitate (ARSCM) anunta initierea demersurilor institutionale privind constituirea grupului de lucru care va avea ca principala tema crearea Strategiei Nationale Smart City.
"Asa cum am promis in toate actiunile si initiativele asociatiei noastre, dezvoltarea comunitatilor creativ-inteligente trebuie sa fie o prioritate nationala. Prin initierea grupului de lucru privind realizarea Strategiei Nationale Smart City, Romania poate deveni una dintre primele tari ale Uniunii Europene privind dezvoltarea Industriei Smart City si un hub regional cu o vasta recunoastere si expertiza in domeniu. Noi deja am pus la dispozitia guvernului experti nationali si internationali pentru principalele verticale ale conceptului smart city: digitalizare, transport/ mobilitate, energie, mediu, etc. Ramanem deschisi continuarii colaborarii si parteneri ai guvernului in aceasta initiativa", declara Eduard Dumitrascu, presedintele ARSCM.
Pana in prezent, pe lista demersurilor si initiativelor Asociatiei se afla: lansarea platformei Satu Mare Smart City, editarea primei reviste dedicate Industriei Smart City - Smart City Magazine, dezvoltarea proiectului pilot "Harta Proiectelor Smart City din Romania", infiintarea Academiei Smart City - primul program educational de formare al specialistilor in administratia publica cu privire la tematica smart city, introducerea celor opt standarde internationale ISO in legislatie, realizarea primului Audit Smart City din Romania si organizarea programului Caravana Smart City.
Lansat in luna septembrie 2017, la Bucuresti, Programul "Caravana Smart City" a ajuns, pana in prezent, in Brasov, Iasi, Piatra Neamt, Alba Iulia, Deva, Craiova, Cluj-Napoca, Satu Mare. Initiativa a fost premiata in cadrul Galei EduManager.ro pentru rezultatele exceptionale si a fost selectata ca finalist in cadrul evenimentului international "Transport&Ticketing Awards 2018", la categoria "Smart City 2018".
Cu peste 150 de membri activi, ARSCM este cea mai mare organizatie din Romania, implicata in dezvoltarea oraselor creativ-inteligente. Dintre membrii institutionali amintim: Primaria Sibiu, Primaria Satu Mare, Primaria Turda, Primaria Mioveni, Primaria Bistrita, Primaria Bacau, Primaria Curtea de Arges, Adeh Hunedoara, Primaria Topoloveni, Universitatea Politehnica Bucuresti, Universitatea Bucuresti - Facultatea de Geografie, Universitatea Ecologica din Bucuresti, Universitatea din Craiova, Camera de Comert si Industrie Bucuresti. In plus, printre partenerii Asociatiei se mai afla: Orange, Telekom, ZTE, Direct One, Schreder, DellEMC, Iridex Plastic Group, Digitax, Ceetrus si ArcelorMittal.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut