INACO: Romania este la jumatate fata de Ungaria si Polonia la numarul de companii cu afaceri mai mari de un milion de euro

Data publicarii: 18-07-2018 | Economie
Romania este la jumatate fata de Ungaria si Polonia la numarul de companii care depasesc pragul cifrei de afaceri de un milion de euro, sustine Ioana Arsenie, membra a think-tank-ului INACO - Initiativa pentru Competitivitate, expert in consultanta strategica si financiara. Potrivit acesteia, in pofida celui de-al 8-lea an de crestere economica constanta in Romania, avem un dezechilibru evident fata de vecinii nostri in capacitatea de a dezvolta companii romanesti care trec de pragul de un milion de euro si care se dezvolta sustenabil. Majoritatea afacerilor se gaseste in situatia de blocaj, respectiv de incapacitate de dezvoltare si profitabilitate. Daca se analizeaza performanta economica raportata la numarul de companii care depasesc pragul cifrei de afaceri de un milion de euro, Romania este la jumatate fata de Ungaria si Polonia. Astfel, in timp ce Romania are doar 1.370 de firme cu cifra de afaceri de peste un milion de euro la milionul de locuitori, Ungaria are 2.722 de astfel firme, iar Polonia 2.670, la nivelul anului 2017. "In calitate de antreprenori sau manageri, intrebarea pe care ne-o punem de cele mai multe ori este: 'Cum generam o cifra de afaceri mai mare si mai mult profit pentru compania mea?' Va propun sa inovam si sa cream o noua abordare, centrata pe intrebarea obsesiva: 'Cum putem sa cream (mai mult) profit pentru clientii nostri?'. In momentul in care avem raspunsuri la aceasta intrebare si decidem sa lucram continuu astfel, tot ceea ce inseamna relatia cu clientii actuali, abordarea de noi clienti sau argumentele vanzarii sunt diferite si te situeaza la un alt nivel, superior aceluia de furnizor de servicii sau bunuri. Aceasta noua abordare inseamna cunoasterea in profunzime a afacerii clientului si intelegerea a ceea ce se afla dincolo de pretul la care se uita atent directorul sau de achizitii. In aceasta situatie, o relatie umana puternica, alaturi de o analiza riguroasa periodica a relatiei de afaceri, a indicatorilor de performanta si o propunere solida pentru viitor decid profitabilitatea ta cu acel client in etapa urmatoare", afirma Ioana Arsenie. Ea atrage atentia asupra faptului ca un element sensibil care poate ajuta in pozitionarea corecta a ofertei unui antreprenor este cunoasterea profitabilitatii clientilor sai si mai departe, cat reprezinta bugetul respectiv in cifra lor de afaceri si cu ce marja bruta raman. "Sunt informatii la care nu ai acces direct, dar o buna relatie si cunoastere a industriei si clientului pot aduce cateva repere in acest sens. Cred ca este important sa acorzi atentie acestor lucruri pentru a sti care este elasticitatea cererii tale la o propunere de crestere a pretului. Mergand mai departe, strategia ta trebuie sa includa zona de management al riscului, respectiv alternative la concentrarea pe un client, o industrie, o piata etc. Ca sa poti sa decizi in mod agil ai nevoie de masuratori, de parametri financiari si non-financiari cuprinsi intr-un Tablou de Bord permanent actualizat si analizat", precizeaza aceasta. Comunitatea de profesionisti INACO are ca scop cresterea competitivitatii, atat pentru firmele active care tind la saltul cifrei proprii de afaceri la peste un milion de euro, cat si pentru startup-uri, prin programul "Primii pasi in antreprenoriat", dezvoltat in cadrul bratului ICOTI - Initiativa pentru Competitivitatea Tinerilor.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: