Studiu: 86% dintre executivii companiilor mijlocii europene se asteapta la o crestere a veniturilor de peste 6% in urmatoarele 12 luni
Data publicarii: 27-07-2018 | Economie
Majoritatea directorilor executivi (86%) din companiilor mijlocii europene se asteapta la o crestere a veniturilor de peste 6% in urmatoarele 12 luni, in timp ce 25% dintre organizatiile de dimensiuni medii din Europa isi planifica extinderea la nivel international, potrivit studiului anual EY Growth Barometer: Europe.
Astfel, aproape doua treimi dintre directorii executivi (62%) ai companiilor mijlocii din opt tari europene preconizeaza o crestere intre 6% si 10% a veniturilor, in timp ce alti alti 24% vizeaza un avans de 11%-15% in urmatoarele 12 luni.
Potrivit studiului citat, incurajati de cel mai ridicat nivel de incredere din Europa de dupa criza financiara globala din 2007-2008, executivii companiilor europene de dimensiuni medii intentioneaza sa valorifice aceasta situatie si nu se lasa impresionati de ingrijorarea generala provocata de proliferarea sentimentelor nationaliste si de alte incertitudini geopolitice, inclusiv intensificarea tensiunilor comerciale.
"Liderii companiilor europene se pregatesc pentru un an de crestere optimist. Se prezinta a fi mai dinamici si mai dornici sa se adapteze la schimbare intr-o masura mai mare decat omologii lor de la nivel mondial. Companiile mijlocii din Europa anticipeaza schimbarea si isi transforma afacerile prin investitii, extindere si imbratisarea tehnologiilor si a resurselor umane cu grad mare de diversitate", a declarat Andy Baldwin, Partener Coordonator EY pentru zona EMEIA.
Studiul arata ca ambitiile de dezvoltare sunt la cel mai ridicat nivel in Rusia si Olanda in conditiile in care 38% dintre liderii companiilor mijlocii din ambele tari planuiesc cresteri de peste 11% in urmatoarele 12 luni.
Germania si Franta, cele mai mari economii europene, nu sunt cu mult in urma, cu 31% dintre companiile mijlocii preconizand cresteri de peste 11% pe ambele piete. Proportia de companii mijlocii din Regatul Unit al Marii Britanii care manifesta ambitii de crestere de peste 10% este mai mica (24%), deoarece incertitudinea generata de Brexit continua sa-si puna amprenta asupra asteptarilor lor.
In ceea ce priveste extinderea la nivel international, Franta se claseaza pe primul loc, 33% dintre respondenti intentionand sa intre pe o piata straina noua. In Regatul Unit al Marii Britanii numai 16% dintre liderii companiilor mijlocii considera extinderea dincolo de granite drept o prioritate.
"Conform rezultatelor studiului, Brexitul continua sa aiba un impact semnificativ global asupra liderilor companiilor de dimensiuni medii din Anglia, care se concentreaza acum mai degraba asupra cresterii cotei de piata (21%) si a oportunitatilor de fuziuni si achizitii (19%), decat asupra extinderii internationale", precizeaza autorii documentului.
Avand in vedere accentul pus pe extinderea transfrontaliera, liderii companiilor mijlocii europene considera ca o crestere globala lenta sau stationara reprezinta principalul risc extern (28% din esantion), cu 18 puncte procentuale mai multi fata de 2017 si cu 4% mai multi decat in restul lumii. Acesta este considerat drept un risc mult mai mare decat altele, cum ar fi incertitudinea geopolitica (9%) si obstacolele semnificative in calea comertului (2%).
Studiul a constatat, de asemenea, ca tehnologia reprezinta cea mai semnificativa schimbare la nivelul companiilor de dimensiuni medii din Europa in 2018. Daca anul trecut, 70% dintre liderii companiilor mijlocii din regiune declarau ca nu vor adopta niciodata automatizarea proceselor prin robotizare, astazi peste 75% dintre ei spun ca vor adopta inteligenta artificiala (AI) in urmatorii doi ani. De fapt, 97% dintre toti liderii companiilor de dimensiuni medii din Europa planuiesc sa adopte AI in urmatorii cinci ani, ceea ce face ca regiunea sa se claseze pe primele locuri in lume in ceea ce priveste adoptarea tehnologiilor cognitive si invatarii automate.
"Cu toate acestea, putine companii mijlocii europene includ in aceste planuri de schimbare o strategie corespunzatoare pentru combaterea amenintarilor cibernetice iminente. Numai 7% dintre liderii companiilor mijlocii din regiune investesc in tehnologii care sa reduca riscurile cibernetice si numai 5% considera ca amenintarile cibernetice reprezinta un obstacol important pentru dezvoltare", se mai arata in documentul citat.
Optimisti in privinta cresterii veniturilor, peste o treime dintre executivii companiilor de dimensiuni medii europene (37%) intentioneaza sa faca angajari cu norma intreaga si niciunul nu intentioneaza sa isi reduca forta de munca.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 250.000 de angajati in peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 31,4 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2017.
EY a angajat Euromoney Institutional Investor Thought Leadership in vederea derularii unui studiu online in care au fost intervievati 2.766 de cadre de conducere superioara (60% CEO, fondatori sau administratori) ale unor companii din 21 de tari, cu venituri anuale intre un milion si trei miliarde de dolari. Studiul a fost realizat in perioada 15 ianuarie - 1 martie 2018. Tarile incluse in regiunea Europa au fost Belgia, Finlanda, Franta, Germania, Italia, Olanda, Rusia si Regatul Unit, unde au fost intervievati 863 de executivi.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut