UNSAR: Pretul mediu pentru reparatia unei masini cu asigurare, triplu fata de tariful pentru un vehicul fara asigurare
Data publicarii: 02-08-2018 | Economie
Pretul mediu practicat de catre anumite service-uri auto din Romania pentru reparatia unui autovehicul, efectuata cu asigurare auto, este de aproape trei ori mai mare decat costurile reparatiei unei masini al carei proprietar nu are asigurare obligatorie, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate prezentat joi, in cadrul unei conferinte de presa, de catre reprezentantii Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR).
"Inca de cand a aparut legea RCA, in piata de asigurari s-au observat niste lacune, astfel incat azi asistam la niste cresteri nejustificate de preturi. Am tot mentionat ca pagubitul nu beneficiaza de serviciile de service, ci anumiti terti, respectiv anumite ateliere de reparatii. Un asigurator normal nu o sa vina niciodata cu o solutie de reparatie pentru o aripa sau o bara facuta praf, ci doar cu solutia de inlocuire, pentru ca acolo este castigul si pentru ca legislatia permite. Atunci, de ce legislatia permite acest lucru? Am mai auzit ca elementele de plastic ale unei bare nu se repara. Nu se repara ce? Pe de alta parte, se vorbeste despre siguranta rutiera. Anumite lucruri care se pot repara, se repara. Tehnicieni sunt si de o parte, si de alta, la fel cum sunt si in service-uri", a afirmat Madalin Rosu, responsabil Sectiunea Auto din cadrul Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare din Romania (UNSAR).
Potrivit cercetarii, un posesor de masina avariata, model Skoda Octavia, care nu are asigurare, va plati un pret mediu de 501,03 lei pentru revopsirea unei bare fata, in timp ce tariful mediu achitat de catre un sofer care detine asigurare este de 1.505,52 lei.
De asemenea, pentru inlocuirea unui far dreapta, piesa originala, avantajul de pret mediu achitat este in favoarea masinii neasigurate, cu 528,44 lei, fata de 814 lei achitati in cazul unui autovehicul cu asigurare.
Raportul de tarif mediu dintre un autovehicul asigurat vs autovehicul neasigurat este in favoarea celui din urma si in ceea ce priveste reparatia unei aripi fata dreapta, reparatie cu revopsire, pretul fiind de 552,5 lei fata de 1.550,29 lei.
Studiul UNSAR arata, totodata, ca pentru o revopsire bara spate un sofer neasigurat va plati la service un pret mediu de 503,15 lei, in timp ce, printr-o asigurare auto se va plati 1.750,65 de lei.
Analiza de specialitate a luat in calcul si costurile medii de service pentru un model Mercedes Benz E-Classe. In acest caz, pretul mediu platit la service pentru inlocuire si revopsire bara spate, fara a avea asigurare, este de 2.375,11 lei, iar cel cu asigurare se ridica la 5.238,64 lei.
Studiul UNSAR a fost realizat in perioada 1 ianuarie 2017 - 31 mai 2018, pe baza ofertelor colectate de la 29 de ateliere de reparatii pentru doua modele de automobile, respectiv Skoda Octavia Tour (an de fabricatie 2005) si Mercedes Benz E-Classe (an fabricatie 2011).
Informatiile au fost culese fara negociere si utilizandu-se datele unei societati comerciale, fapt care a facut ca preturile sa fie stabilite luand in considerare taxele legale aferente oricarei tranzactii comerciale. Realizatorii cercetarii precizeaza ca alegerea vehiculelor prezentate s-a facut pentru a oferi posibilitati comparative, acelasi motiv si pentru avariile prezentate, acestea fiind frecvente ca tip de incidenta.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut